Pyssel.

Det här med fulla dagisdagar, en mamma som hon knappt får träffa och även pappa har hon fått träffat mindre nu när han jobbar fredagarna har tagit hårt på våran lilla tjej. Hon är riktigt vresig mest hela tiden och ingenting går som hon vill. Igår hade hon en riktig bottendag och vi var konstant osams.
Så idag köpte jag en liten present till henne för att livet skulle bli lite roligare för en stund. Och det var riktigt lyckat, ett stämpelkit som låg i köket när hon kom hem. Jätteglad blev hon och hon sa "Å tack mamma, vad du är snäll" :). Inte för att det ska lösa alla bekymmer men för stunden och hela kvällen så var det prima.

Jag förskte förklara under kvällen att pappa ska bara jobba nästa vecka med på fastlandet innan han ska bo här på heltid men det var nog lite väl mycket information för hon kunde inte riktigt reda ut det där.



Hon har varit med i höstruset idag med barnen på det stora dagiset som ligger en bit bort där hon i vanligtvis är. Där går alla 4-5 åringar och Milla kommer att flytta dit efter jul tillsammans med sina två bästa kompisar. Det dagiset kan vi se hemifrån oss, endast någon åker emellan. Inte nog med att vi har nära nu så kommer det bli ännu närmare sen :).
Hon fick en medalj idag som hon stolt visade upp för mig när jag hämtade henne förut.



Jag ska bli bättre på att uppdatera som jag gjorde förut. Det är bara det att tiden finns inte längre och min pyttehjärna arbetar på högvarv, snart står det ERROR i pannan på mig med stor röd och blinkande text. Lite mera tid ska jag få till och skriva här ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0