Uppföljning.

Nu har Milla sovit sina två första nätter utan blöja. Resultatet? Jo första natten gick sådär, hon var torr tills jag la mig runt 23-tiden men på morgonen hade det hänt en liten olycka i sängen. Det vart det raka spåret ner i duschen och nya lakan i sängen. Men ändå så ville hon göra ett andra försök att sova utan natten till dag. När vi kom hem från hamnen vid 01-snåret så var hon torr och sen även imorse när hon vaknade. Det första hon sa till sin pappa när han väckte henne var att hon inte hade kissat på sig och att nu är hon en stor tjej :).
Johan betättade även för fröknarna på dagis som berömde henne och hon vart nog riktigt stolt.
Tänk vilket stort steg för dom små liven och vilken känsla att klara av en natt utan en stor krånglig blöja runt rumpan.

Under tiden hon var till dagis idag så har vi ordnat lite här hemma. Johan har tagit bort alla plattor på gamla uteplatsen för att jämna till. Jag har städat, tvättat, skrubbat toan, sytt och allt det där vanliga. Vi var även en sväng till Follingbo trädgård för att kika på lite fina saker.

Igår var syrran här. Emilia och hon lekte hela kvällen medan jag fick klippa lite gräs och lasera symaskinsbordet som stod ute. Dom gjorde även supersmarriga chokladbollar som vi mumsade i oss.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Duktig hon är krama o pussa henne o säg att farmor tycker hon är jätteduktig o snart om två år kan hon komma till farmor själv med flygplanet!!!! ;-)))

2011-05-13 @ 18:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0