En stund ute.

Vi har precis kommit in igen efter att har varit ute en liten sväng. Vi har spenderat nästan hela dagen inne och gjort en massa nyttigheter i hemmet så det var behövligt att vädra ur oss lite.

Emilia har kånkat runt på en vagn full med grejer och skrindan. Bakom kan man skymta våran lilla odling i pallkragar. Där finns potatis, röd lök, jordgubbar och smultron. Även röda vinbär, björnbär, plommon, päron och äpplen kommer att mogna till sig under sommaren i våran trädgård som funnits sen tidigare.


Hon ville även upp i trädet precis som katten gör. Inte det lättaste trädet att börja klättra i så hon fick hjälp upp och blev jätteglad för så stor har hon aldrig varit :). Inte heller helt enkelt att stå där i träskor (som hon fick i helgen, vi skulle köpa tofflor men dom där var så sjukt söta och hon älskar dom).


Ikväll har jag gjort det enkelt för mig när det gäller mat. Jag försöker verkligen att göra ordentligt käk och husmanskost men inte idag, finns ingen som helst lust till det. Det blir färdig potatisgratäng som man bara puttar in i ugnen så steker jag lite kassler till det som får duga. Enkelt och gott. Nyttigt? Nej.
Vi var även till affären förut och handlade lite ingredienser till bak för alla kommande årsdagsfirande. På söndag så kommer släkten hit och grattar mig, Emilia och syrran. Den andra hälften utav familj har vi inte bokat datum ännu med och jag vet inte om jag ska ha någon bjudning för dom närmast sörjande vännerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0