Blind Guardian.

Vet inte varför, det är rätt otippat, men jag älskar att lyssna på Blind Guardian. Deras musik är helt fantastisk tycker jag och hade någon frågat mig för 1 år sedan så hade jag aldrig lyssnat på dom och det var heller inget som var speciellt intressant för mig. Den typen utav musik har jag aldrig riktigt gillat, för hårt på någe vis.

Varenda låt behöver man lyssna på från start till slut för dom ändrar sig under tiden och man tröttnar aldrig. Så skönt att höra på något som är så olikt från den rocken man annars lyssnar på. Dom är tyskar och spelar power/speed metal och Hansi Kürsch röst är så jäkla perfekt till det här.

Jag har lyssnat på långt ifrån alla deras låtar men åtminstone en del och utav det jag har hört så tycker jag att dom är outstanding just nu.







Bildens källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0