Nyår.

Ännu en superdag hade vi där.
Först var vi till Träkumla och åkte pulka i det fina vädret som var. Där grillade vi lite korv, drack glögg och varm choklad.


Emil, Matte och Jessica provar byggplasten.


Johan tog en tur med snowracern.


Och pappa med. Just innan han ramlar i ett gupp och får axeln ur led.


Jessica och Ann-Sofie tog dubbelpulkan.


Men dom kom inte så långt.


Emilia tyckte det var skitkul att få åka snowracer.


Hon ville promt åka själv tillslut men hon fick endast åka från halva backen. I farten ropade hon "mamma akta dig, jag köra här"!.


Matdags.


Innan det var dags att åka hem tog bröderna ett sista race. Pappa fick stå brevid och ta det lugnt.


Men det blev platt fall för båda.

Sen for alla hem till sitt och gjorde sig klara inför kvällens kalas. Vi puttade Emilia i säng en stund så hon kunde hålla ut på kvällen. Då passade jag på att göra förrätten som blev en hemmagjord toast skagen, en sallad till varmrätten och Johan hade gjort tre potatisgratänger som skulle med.
Runt 17.30 skulle alla ses igen hemma hos Matte och Emma plus några till som inte var med i backen. Där lagade Johan oxfilén och tjejerna gjorde det sista som skulle göras till varmrätten. Till efterrätt hade Emma gjort en jättegod panacotta på vit choklad som toppades med hallon och havtorn.

Tanken var att Milla skulle få se lite fyrverkerier mycket tidgare och sen lägga sig så vi kunde vara kvar länge. Men riktigt så blev det inte.
Hennes fyrverkerier smälldes av vid halv elva på kvällen och då var hon ännu väldigt pigg. Kan vara för att vi lät henne sova till klockan 17. Efter det gick vi in igen och hon höll sig vaken och fick se allt vid tolvslaget, min tappra lilla hjälte. Jag var helt slut efter den långa dagen och när det var dags att gå in igen så jag bestämde mig för att gå hem med Milla. Johan hakade på som också kände sig trött.
Vi hade det jättetrevligt med väldigt god mat och finfint sällskap, kunde inte blivit bättre.

Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Vad mysigt det ser ut ni hade en bra Nyår förstår jag.Kram.

2011-01-12 @ 09:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0