Resan.

Vi har haft det sanslöst bra på våran semester. 30 grader och strålande solsken varje dag. I havet var det kallt så vi låg vid poolen och drack goda drinkar om dagarna :). Vi var 37 stycken som åkte och jag har fått träffat en massa nytt och roligt folk.


Bland dom första dagarna åkte vi till Puerto Mogán som låg 4 km bort.


Hur fint som helst.


Balkongmingel hos oss.


Vårat hotell.


Äventyrsbad som låg mellan hotellen.


Johan ringer hem och pratar med Emilia.


Vi åkte till Puerto Rico en kväll och åt god mat.




Försöker bränna fläsket lite.


Man skymtar Puerto Mogáns hamn från hotellet, endast 400 m fågelvägen.


Vi var inte ensamna vid poolen direkt.


Men vi låg alltid samlade på ett och samma ställe allihop.


En eftermiddag åkte vi till Playa del Inglés och när man åker bussen från hotellet är det här det man ser genom fönstret, ett stup rätt ner till havet.


Hade det inte blåst så dant där den dagen hade vi varit nere  på stranden.


Skitväder, det regnade när vi kom och blåste hela tiden. På vårat hotell, tre mil ifrån, var det lika fint väder som vanligt...typiskt.


Jag är inte så förtjust i stekt ägg och bacon, ägg röra, bönor och massa konstiga saker till frukost så jag höll mig till rostad macka med nutella.


Vi badade varenda dag, så himla skönt att få plaska runt som ett barn.


Vi klagar inte.


En stund i skuggan och ta sig någe kallt var skönt emellanåt.


Balkongmingel hos oss igen. Lägg märke till den fina rosa flaskan jag köpte i tax freen, for girls only.


Undrar vad Johan berättar..?


På fredagen åkte vi tillbaka mot Puerto Mogán och gick på stor marknad. Jag köpte jordgubbar, sjukt gott!


En paus bland marknadsstånden.


Vår vy från bordet.


Johan studerar Anfistranden som vi aldrig kom iväg till.


Och där lastas våra väskor på planet för att sedan ta oss hem till kalla Sverige igen.



Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

gud så underbart ni har haft det. och så hem till det här kalla...hoppas på att ses snart då:)

2011-02-09 @ 16:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0