Det här med plugget.

Alltså det jag har hakat på är otroligt intressant. Speciellt ämnet Miljöteknik som vi hade idag. En sak som läraren sa som har satt sig i hjärnan på mig var att runt år 2050 kan medeltemperaturen på jorden höjts så mycket att golfströmmen börjat flytta på sig. Den drar sig ner mot Afrika istället om det blir för varmt. Vilket innebär att vi får det jäkligt kallt och det kommer vara vi som blir flyktingar från vädret som det är i Afrika just nu. Helt otroligt. Absolut ingenting jag har tänkt på tidigare. Nu var detta inget som är bevisat men det är ändå väntat.

Vi såg även en film som heter "The Planet". En timmes lång informationsfilm som alla borde se.
Jag hittade en liten snutt utav filmen där man får se i Nigeria hur sophanteringen är av elektronikvaror från västvärlden. Bara det är ju helt sjukt att USA transporterar sitt skräp hela vägen till Nigeria... Jag hittade ingen med svensk text tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad roligt Johanna att du tycker det är intressant det ni läser. Det är nog väldigt mycket som kommer hända här i världen men man tror inte det kommer hända så fort som det säkert kommer göra på grund av allt skit vi släppt ut under otroligt många år o klart det kommer visa sig till slut. Kramiz längtar så efter er.

2011-08-31 @ 21:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0