Först samtal sen ute hela dagen.

Imorse var jag på dagis för utvecklingssamtal. Mycket trevligare det den här gången än förra eftersom den nya förskoleläraren är så himla bra. Samtalsstiden for iväg för vi snackade en massa strunt mellan varje punkt vi gick genom.
Det var en sak som hon ville ta upp med mig när det gällde lunchen hos dom. När dom håller på och sätter sig så har Emilia redan börjat vräka i sig utav maten och förskoleläraren liknade det nästan som hetätning. Emilia äter dåligt med frukost och jag kan tänka mig att det beror på det. Hon är väl superhungrig stackaren. Men hemma har hon aldrig gjort så, visst kan hon vara ivrig men aldrig vräka i sig eller hetsäta. Fröken ville att jag skulle tala om när hon har ätit dåligt så hon kan stoppa i Milla lite knäckemacka eller något en stund innan maten så inte får såna blodsockerfall.
Annars var allt super, hon tycker Milla är en väldigt glad och trevlig liten tjej som vill leka med alla och hjälper dom små när dom behöver hjälp vid bl a påklädning.
Jag är så glad över att den tjejen har börjat där, en ung och sprallig med mycket påhitt som alla barnen älskar.

När jag var klar där tog jag en promenad hem eftersom Johan hade tagit bilen till stan för att vara på en kurs. Hemma städade jag sen gick jag en lång rask promenad i det sköna vädret innan jag cyklade ner och hämtade Milla vid dagis igen. När vi kom hem tog vi fram hennes lilla bänk och ställde den i trädgården sen satte vi oss där och åt mellis. Väldigt poppis måste jag säga.
När Johan kom började vi elda alla grenar som har sågats ner sen grillade vid god mat. Snart ska vi mysa med lite Talang och tilltugg.
Imorn har vi mycket att göra på gården. Först tänkte vi åka in till Snicken som har vårmässa men vi får nog hoppa över det om vädret är fint.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0