Våran fluga

                             

Våran primadonna håller just på att bli hämtad av sin pappa på dagis. Hon beordrade nämligen honom imorse vid lämningen att han skulle minsann hämta sen. Han har tillfälle att göra det en gång varannan vecka så han får passa på.
Idag har det städats här hemma, bort med allt trams som ligger framme. Jag har sorterat ur Emilias garderob från sommarkläder och annat som hon har växt ur, det blev att beställa lite kläder eftersom mycket är för litet eller förstört.
Jag mätte hennes fot häromdagen för att se om hon någonsin tänker växa ifrån sina 13,5 cm som hon har haft i en evighet, vilket är behändigt, men sån tur hade jag inte...15 cm är hon uppe i nu!!! Jag mätte under sommaren senast och hon har aldrig skjutit iväg så mycket på fötterna på en gång. Höstskor nästa.

Igår var jag och Emilia till stan en runda. Hon blev helt galen när hon inte fick umgås med sin pappa när han äntligen var hemma, för att han låg uppe i sin säng och vilade. Då bestämde vi att hon skulle få ta med sig alla pengar från sin spargris som var smockfull och handla vad hon ville i leksaksaffären. Innan vi skulle åka ringde min morbrors tjej och undrade om vi ville träffa upp dom i stan och leka lekparken. Självklart för då kunde Johan få vila utan att bli störd av oss en bra stund. Emilia handlade två pussel, en potta till sina dockor som tydligen behöver tränas och en bok med en fingernalle. Hälften av pengarna fanns över men hon var nöjd och ville betala. 
Sen drog vi till lekplatsen i Almedalen när barnen lekte för fullt i 1 1/2 timma och hade jätteroligt.
När vi kom hem hade Johan piggnat till och ordnat fint här hemma så jag slapp, han är för go.
På kvällen gjorde jag en äppelkaka och åkte till pappa med den och fikade gott en stund.

Ikväll ska vi till borsan och Emma som har inflyttningsfest. Emilia ska hänga med oss för jag ska ändå inte dricka och Johan skulle också ta det lugnt eftersom han har varit hemma sjuk i ett par dagar.
Imorn är det storloppis på Lövsta med allt mellan himmel och jord om jag förstod saken rätt så vi ska nog cykla upp dit och kika lite. Sen ska vi till blåbärsskogen och plocka där vi var sist med mamma för där fanns kopiöst med bär.

 


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Oj vad jag saknar den där flugan!!!!

2010-09-06 @ 18:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0