Bärkorg

Igår gjorde jag det, det som jag fasade för lite grann... Vi kom hem vid halv tio igår kväll efter att ha varit vid mamma hela kvällen. Vi klädde av oss och jag började hänga upp alla kläder där dom skulle vara. Jag gick genom hallen och så trampade jag på något som small till. Jaha tänkte jag vad har jag nu trampat sönder? Vände mig om för att ta en närmare titt på hallmattan och där ligger en sprängd välfylld fästing med en massa blod runt om sig. Blääää vad äckligt!!! Jag hade lyckats trampa omkring med blod under strumpan också så det var fläckar lite här och var. Zeke släper av såna där klunsar lite då och då men vi har lyckat sett dom varje gång innan någon har trampat på en. Hallmattan är förstörd och jag måste hitta en ny :(. Men vad vidrigt det är med fästingar.

Igår på dagen var jag till stan med Johanna och Isabelle medan Emilia var på dagis. Jag behövde köpa byxor till Emilia och leggings till mig själv för mina har gått sönder och under sommaren har dom flesta paren utav hennes byxor blivit för små. Jag köpte storlek 98 och dom lär vara lite stora men 92 är på gränsen just nu. Vi hade en jättetrevlig stund på stan sen åkte vi hem till oss och lunchade innan det var dags att hämta på dagis. Johanna meddelade glatt att en av våra gaggiga fröknar på dagis ska gå i pension, hoppas det är snart. Nackdelen är att det finns tre stycken fröknar på våran avdelning och en ska då pensioneras, den andra har slutat och börjat i Endre med äldre barn och den tredje har börjar plugga 50%. Nu ska alltså tre stycken nya komma och vad ska barnen säga när dom inte känner till dom vuxna så väl och dom andra bara försvinner? Skitdåligt tajmat tycker jag, lite spridning kunde det ha varit.

Imorn på eftermiddagen kommer min morbror och moster hit med sina familjer, funderar på om jag ska göra nybakta saffransknutar. Emilia är ju på dagis så jag har hela förmiddagen på mig :).

En suddig bild på Emilia på väg ur bilen med sin lilla korg hon fick hemifrån sin mormor igår när förråddet rensades. Hon sa till mig när vi satt i vardagsrummet och hon med korgen i knät "inte åka hem, inte sova, åka plocka blåbär".


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Ser ut som en liten rödluvan..Fästingar är hemska Bläää.

2010-09-08 @ 12:54:59
Postat av: Andrea

HAHAHAHAHAHA BAJSKORGEN!

2010-09-08 @ 15:18:50
URL: http://lowhighlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0