Våran helg

Gissa om Milla är stolt över sig själv? Hon har gjort nr 2 på toaletten 4 dagar nu och hon är lika nöjd varje gång. Jag glömde tala om för fröknarna på dagis att hon fixar det men Emilia talar förhoppningsvis om det ifall något är på gång där bak. Hon var även torr i blöjan efter middagsvilan igår och inatt. Det är säkert bara en tillfällighet men hon börjar kanske få lite kontroll på läckaget när hon sover med?

Jo se ni så här har våran helg varit.
I lördags var vi till stan med syrran och mamma hela dagen. Jag köpte en mycket fin muffinsbok och lite nytt, gott, rött te. Johan fick tag i ett par nya gympaskor och vin. Emilia fick en nassenalle eller "nasse gis" som Milla säger.
Efter stan åkte alla hem till oss och åt pizza och spelade Buzz.

I går var vi till brorsan och Emma, som hade varit hela lördagen på fastlandet, och fikade. Sen åkte vi hem och gjorde lite käk så Milla kunde sova middag sen. Mot kvällen var vi förbi pappa med deras våffeljärn innan det var dags att åka med Johan till båten.
Han skrämde livet hur mig igår. Runt 22 tiden hade jag fått ett sms från han där det står "Någon har aktiverat en räddningsstation på båten så att två livbåtar har gått i vattnet och en hänger längs sidan på båten. Nu är vi en timma försenade till båten". Jag fick ju spader och trodde hela båten skulle sjunka så jag ringde honom och hoppades på att han hade en gnutta mottagning ute på havet. Det lät typ som att han sov när han svarade och undrade nog varför jag var så uppspelt. Jag hade visst missuppfattat det hela och läget var precis som det stod i sms.et. Någon hade jävlats och gjort så alla blev försenade. Vet inte varför jag inte läste meddelandet som man skulle men jag såg typ bara orden "aktiverat räddningsstaion och livbåtar i havet" och fick hjärtat i halsgropen.

Jag tog mod till mig igår och ryckte äckliga fästingar på Zeke, blääää. Det var första gången för tidigare har vi haft en sån där penna med en ögla man rycker bort dom äckliga krypen med men den lyckades jag spola ner i toaletten. Det är ändå lite på tiden att jag lär mig nu när vi har katter som springer ute även om det är riktigt äckligt.

Snart ska jag till city och leta höstkängor till Milla.


Syrran och Milla väntar.


Hon fann en sten som passade att ligga i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0