Utedag

Äntligen har vi fått ordentligt med kanaler och bra internet! Snacka om I-landsproblem när man tycker sånt strular. Jag ska kolla en massa webb-tv om kvällarna nu på allt jag har missat.
Emilia ligger i vagnen och sover och jag har just duschat efter att ha klippt gräset som skulle ha behövt sig en frissering för ett bra tag sen.
Vi ska åka till Johanna och Isabelle när Emilia vaknar. Lite fika och lek kan passa bra nu när vi har varit hemma på förmiddagen. Emilia har varit duktig hjälpt mig i trädgården och plockat äpplen från marken och stora grenar.
Igår tog vi in det mesta från gården som inte behöver finnas ute så här års som möbler, krukor och leksaker. Det börjar ju bli ordentlig höst nu tyvärr. Grillen fick jag absolut inte plocka in i ladan av Johan ifall det kunde komma en sån där perfekt grilldag...hmm.
I lördags var vi på barnloppis uppe vid lövsta men vi vände snart nog för det fanns inget att ha för våran del. Bebiskläder kan man ju fynda men kläder i Emilias storlek brukar vara väldigt utslitna om man inte lyckas hitta någe nytt förstås. Så vi åkte till stan istället och besökte en bakluckeloppis vid gamla flygplatsen. Inget vart det där heller förutom någe ätbart att stoppa i magen. Jag och Johan körde sen ut Milla till min mamma för att sova en stund så vi kunde åka tillbaka och leta vinterkläder till henne under tiden. Vi hittade en jättefin overall, fleecetröja, vinterskor och vintermössa. Till oss vart det varsin mössa och varsitt par skor sen lite till hemmet som behövdes. Lika bra att ha det gjort innan alla varma kläder tar slut i butikerna när man väl behöver dom.


Mina finingar på kräftskivan förra helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0