Kärlek till kläder allaredan

Våran dotter har blivit kär tror jag...i ett par tofflor. Jag hade nämligen fått ett par tofflor farmor har gjort för ett tag sedan. Emilia använde dom väldigt mycket här hemma ett tag men dom är ju en aningen stora för henne. Så jag ringde farmor och frågade om inte hon kunde göra ett par till Emilia vilket hon mer än gärna gjorde. När vi var där sist fick lillan dom och hon har tofflorna på sig eller med sig jämt jämt jämt.

Och när det gäller henne och kläder så märks det att hon är tjej. Hon kan öppna sin garderob och bara stå där och titta på sina fina kläder. Oftast ska hon byta när hon står där och helst ska det vara klänning också. Tjat tjat tjat är det ständigt om klänningar hit och klänningar dit som ska sättas på henne. Nu har jag rensat ur alla sommarkläder så dom flesta klänningarna är borta men det ska ändå bytas flera ggr om dagen om inte vi märker något och hinner stoppa henne. Som tur är finns det en nyckel på garderoben så när hon har jagat bland kläderna för mycket är det bara att låsa till elak som man är :).

Idag har hon varit med sin pappa till stan och handlat trosor. När hon kommer till dagis på måndag ska hon vara utan blöja och behöver massor med underkläder där. Hon är ju utan blöja hemma, utom när hon sover, så det blir ett litet baksteg för henne när hon kommer dit och ska ha blöja timmarna hon är där. Ett paket med kläder kom också idag som jag har kastat i tvätten innan allt används och fylls på i den halvtoma garderoben som tömdes på slitna kläder. 12 par nya trosor vilket innebär att hon har typ 22-23 par och dom kommer gå åt för hon läcker oftast lite innan hon hinner till toaletten numer. Nummer 2 fixar hon inte ännu på toaletten utan passar på när blöjan har åkt på vid sovdags.





Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Jättefina tofflor sånna gjorde min Farmor till oss också när hon levde.

2010-09-11 @ 19:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0