Hårfrisering och sång

Emilia har sin första blöjfira dag på dagis idag. Det ska bli väldigt spännande att få höra hur det har gått när jag hämtar henne.
Hon har också börjat med frisyr. Tofs ska det vara och helst två stycken, en mitt på huvudet och en bak som en hästsvans. Det finns ju inte överdrivet med hår direkt men vi får göra så gott vi kan för hon känner sig så himla fin med uppsatt.



I lördags var vi på kräklingbomarknad som i princip varje år. Vi köpte det vanliga kola, kokosbollar och bakad potatis men mer vart det inte. Johan springer förbi alla stånd så jag får snällt hänga efter annars tappar vi bort varandra i folkvimlet.

Emilia åkte karusell, ett tåg som såg ut som grisar. När vi kom dit åkte lilla Isabelle för fulla muggar och Emilia ville genast åka med. Dom var så himla söta när dom satt där tillsammans, det var tredje gången Isabelle åkte så jag hoppades att Emilia kunde känna sig nöjd efter en men icke då. När vi skulle åka hem fick hon åka en andra gång men tre gånger satt vi stopp för.





Hon har börjat med någe skumt här hemma. Hon sitter med sin plastgitarr och spelar sen vill hon att vi ska sjunga.
Vem har lärt henne det? 
Från dagis är det enda jag kan tänka mig för dit kommer det en tjej ibland och spelar gitarr inför barnen medan dom små sjunger. Antar att det är därifrån för här hemma har vi aldrig gjort så.
Då sitter hon med guran i knäet och ropar "mamma sjunga, mamma sjunga"!!! Ibland får jag inte ens välja låt själv. En liten med strängar får det nog bli i julklapp.



Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Gud va söt hon är mitt lilla hjärta blir nog en sångtalang som sin Farmor..Hihi. Har redan börjat räkna ner dagarna till ni kommer ska bli så skoj o att Matte o Emma kommer med är jätteskoj..Har ni planerat nått om ni vill till Ullared o så eller det passar väl bra innan jul..Haha.

2010-09-13 @ 18:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0