Mysiga dagar

Jodå minsann, Emilia har fixat det galant att sova utan blöja i vagnen. Helt otroligt vad stor hon börjar bli. Vi räknade på hur mycket blöjor det går åt varje månad nu. Det är 42 st/pkt och hon använder en om dagen, när hos sover på natten, så ett paket räcker i över en månad nu. Fantastiskt. Samma sak med våtservetter. Går kanske åt max om ens ett paket per månad. Förut köpte vi fem åt gången och dom gick ju som smör i solsken.

I torsdags var hon ju bara för söt. Hon satt uppe vid datorn efter dagis och tittade på filmer från videokameran. Alla skulle hon se så jag ordnade allt till en spelningslista och passade på att börja med maten eftersom brorsan, Emma och syrran skulle komma och käka.
Efter kanske en halvtimme, när jag pratade med Johan i telefonen, tyckte jag att det hade blivit lite väl tyst på ovanvåningen och kände att det var dags att kolla läget.
Det här var det jag såg när jag kom upp.





Efter dom hade kommit och ätit naanbröd med kyckling åkte vi hem till brorsan och Emma för att fika. Dit kom också pappa med familj och vi hade en mysig kväll.
När vi kom hem ville Emilia borsta och fixa håret på lillsyrran. Min andra syrra ska bli frissa och jag undrar om det är henne hon försöker härma lite.



Hon kikade även på syrrans tygprover från skolan. Hon gillde att känna på dom eftersom dom var så olika allihopa.


Johan har varit väldigt effektiv dessa dagar. Igår städade han badrummet från golv till tak medan jag och Emilia var till stan och handlade presenter. Och idag vaknade han vid sex och gick ner och städade hela källaren medan vi sov. Han är så duktig min karl. Sen fick han med mig på en morgonpromenad innan frukosten hurtig som han är.

Vi har precis fått en ny spis =D!!!!!!!!! Som vi har längtat.
Den ska absolut få arbeta ikväll efter vi har varit på mina småsyskons födelesedagskalas.

Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

duktig hon är som sussar midda utan blöja! Rart och somna framför datorn! Ses på onsdag hoppas vi! En träff med Emilia kan komma till pass innan bebis kommer ut.

2010-10-09 @ 13:14:10
Postat av: Ingela Lindström

Min underbara son han är väl för fin tror nog han bråss på mor sin eller vad tror du Johanna ???? Ni är så underbara allihop så jag blir så glad över att se allt ni gör o jag önskar jag vore där gud vad jag älskar er o längtar efter er....Nu fäller jag en tår...Puss pusss.

2010-10-10 @ 21:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0