Sovadags

Jag är så trött att jag mår illa. Men det är ju ingen som har skrivit någe här idag så det får bli en snabbis innan sängdags.

Vi har varit hemma hela dagen. Hon har varit på topphumör och lekt, överraskande mycket med sig själv. Någonting hon började med imorse var att säga "snälla". Gissa om jag blev paff när hon "mamma hämta snutten snälla"?!!! Åh herregud hon behöver inte vara så artig allaredan, med dom få gångerna det hände idag så kanske det, förhoppningsvis, bara var för stunden. Också har hon börjat använda "himla" framför det mesta. Som "himla blöt, himla hungrig, himla blåsigt och himla gott". Det var så rart när hon kom förut och sa "milla hungrig" och sen två minuter senare "milla himla hungrig"! Det dyker upp ord hela tiden som ploppar ur den lilla kråkan.
Hon fick testa stuvade grönsaker med falukorv idag och hon totalt ratade det med en gång innan ens ha smakat. Men stå och proppa i sig frysta grönsaker innan dom tillagades gick visst utmärkt.
Jag har nog inte ätit det på 10 år och det var minst lika gott som jag mindes.

Imorn blir det staden en runda efter lite tyger. Sen ska jag ut till Johanna som skulle bjuda på en lunch, lyxigt :).

Jag har fått hem Morgan Pålsson Världsreporten idag, lätt att jag kollar på den imorn kväll för den är så jäkla rolig.



Tänk att det här redan är ett år sedan, uppe i K-holm.


Hon var så liten då :).


Pottan testade vi ju ett litet tag innan vi slopade den och övergick till toan.


En liten röding på promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0