Nya matidéer

Tiden Emilia var på dagis idag gick så himla fort. Hon lämnades till åtta och när jag kom hem skrev jag recept och fixade lite inför handlandet i stan.
Jag åkte in lagom till öppning och handlade tre par tajts till Emilia, present till Ubbe och en himla massa mat. När vi skulle till dagis imorse var det minusgrader så jag kände det att tajts till skruttan var prio.
Jag var förbi mitt gamla jobb en sväng, alldeles för längesen, innan maxi och pratade med några vänner och uppdaterade lite.
När allt var klart var klockan redan kvart över ett och jag behövde dra hem och lämna alla varor och sen hämta Milla igen.
Det visade sig att hon knappt hade sovit så när vi kom hem fick hon lite mellis sen gick vi upp i hennes säng och sov en timme bägge två. Det är så himla avkopplande att få vara brevid henne, känns lite som när hon var bebis och sov i vår säng. Hon ligger ju bara hos en när hon är sjuk numera så dom små stunderna får man ta vara på för snart vill hon väl inte veta utav en när det har trippat några år till.

Jag testade ett ny maträtt ikväll. Jag har verkligen kört fast i samma spår när det gäller mat och är trött på allt vi brukar äta så lite nytt skadar inte. Det vi åt ikväll var höstgryta med kantareller, väldigt väldigt gott men jag skulle ha låtit köttet koka lite längre men det gick ändå. Två andra recept som ska testas den här veckan är hemmagjord minestronesoppa som görs imorn och sen kalasbiffar med bacon.
Ska rota lite efter fler tips och idéer.


Vi innan syskonens kalas.


Emilia smyg upp till syrrans rum och hämtade alla hennes armband. Dom stod tydligen högt upp men Milla vet vad hon vill ha.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Gud va fina ni är du o millan...och jag tror hon kommer gilla prinsess klänningen o diadem o halsband som jag köpt till henne ser henne framför mej o längtar såååå.

2010-10-12 @ 23:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0