Torsdag

Julmust, chokladkalendrar, tomtar, julbelysningar, tomteskum och granpynt. Nu är julen här tydligen. Lite frestad blir man när man ser allt glittrande och glimmande men jag får nog hålla mig och vänta med att köpa pynt, fast då har nog det finaste tagit slut. Jag väntar alltid för länge men inte lär jag mig utav det.

Emilia har förresten klippt sig. Hon har ju varit helt emot att få året klippt och vägrat låta någon ens nämna att få frisera henne. Men chansen kom och vi tog den. Emilia satt och målade hemma hos pappa när syrran, som pluggar till frissa, började kamma hennes hår. Jag sa till henne att ta fram saxen ta fram saxen fort fort. Jessica trollade fram frissasaxen och började klippa och Emilia märkte direkt vad det var som försiggick men hon sa inget i princip. Hon satt still och målade, tittade på mig emellanåt och sa att hon blev klippt så jag visste det :). Nu är det värsta av det stripigaste håret borta och lite av luggen som började närma sig ögonen. Håret såg genast tjockare ut och nu kanske det kan växa jämt istället för lite här och där. Ikväll när hon har badat ska vi testa spraybalsamet vilket kanske kan göra dom små fjunen mjukare med.


Mycket löv har vi i trädgården tur det går fort att räfsa bort det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0