Söndag

Det känns typ som att magen ska sprängas på en. Vi har varit hos farmor och ätit hennes goda hemmagjorda kroppkakor och sen fika på det. Det är ju så sjukt gott och även Emilia, som aldrig hade ätit det förut, stoppade i sig en.
Jag fick med mig lite jordgubbs- och smultronplantor hem som jag hoppas kan stå i blom till nästa sommar med goda bär som Emilia kan gå och småäta på.

Annars idag har Johan och Emilia varit ute i trädgården medan jag har varit inne och dammsugit, dammat och skurit undervåningen. Alla mattor åkte ut så det blev ordentligt rent. Snart är det väl regn varje dag innan snön kommer så det var lika bra att passa på.

Igår kväll beställde vi kebabrulle och käkade till kvällsmat. Det var inte bästa Milla hade ätit och petade mest i maten. Bra då vet vi det till nästa gång. 
Sen drog vi ner till pappa en sväng och där bjöds det på marängsviss, jag älskar det, och en massa gott. Vi var inte hemma igen fören fram mot elva och Milla slocknade direkt.

Till nästa helg har vi en nya spis!!! Gud vad skönt!!! Jag ska genast baka bröd när den har kommit på plats och goda kakor förstås som, förhoppningsvis, inte blir brända.


Slånbärsplockning i torsdags.


Emilia var vansinnig över det höga gräset som var i vägen. Hon kom ju minsann inte fram!! Där har hon fått syn på ett flypplan och det gjorde ju saken bättre för stunden. Men jag fick snällt hämta och bära henne för där tänkte hon absolut inte gå.


Den svarta pricken är mitt barn. Hon tyckte gräset var högt, max 15 cm, och vägrade gå där också. Hmm någon skogsmulle är hon då inte och man kan ju börja undra var hon har fått sin icke naturkänsla ifrån.?

Nu börjar det bli dags att åka med Johan till båten.
Trevlig kväll mina läsare!


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

vad skönt för er att ni får ny spis! de har du längtat efter ju!! vi får se till och träffas i veckan jag jobbar lång torsd den här veckan...

2010-10-03 @ 20:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0