Paket

Emilia fick en present av Emma och brorsan i häromdan. Hon blev så himla glad när dom plockade fram ett paket och öppnade det fort. En superfin pippitröja låg det där i och hon blev upp över öronen när hon såg att det var pippi. Jag försökte ta en bild men lyckades inte riktigt så jag fick välja den bästa av dom dåliga korten.


Hon sitter och pratar med antingen sin farmor eller farbror som hon så gärna ville ringa till. Helt koncentrerad. Hon verkar sakna alla på fastlandet så dant för hon pratar ofta om dom och låtsasringer på leksakstelefonerna. När hon pratar med dom på riktigt via telefon så blir hon knäpptyst. Jag tror hon bara vill lyssna och höra deras röster för hon vill inte lägga på utan har luren kvar vid hörat.
Det är så rörande att se för man känner sig lite dum som inte kan låta träffa alla när hon vill men precis så kände jag när vi bodde på fastlandet med fast mot dom som bodde här hemma.
Det blir inte riktigt bra vart vi än bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0