Dyrt

Jag har precis betalat räkningen till veterinärerna för Stellas förgiftning hon fick. 2600 spänn gick hela proceduren lös på. Man är ju lite orolig ifall hon ska äta samma sak igen men förhoppningsvis har den lilla svarta lurviga saken som sover här brevid mig lärt sig. Vi funderar på försäkring på båda katterna för man vet ju aldrig när något kan hända nästa gång. Dyrt blir det ju alltid hos djurdoktorn men en försäkring kan ju dämpa kostnaderna ganska ordentligt.




Imorse kom brorsan och Emma hit för att äta frukost. Han hade beställt scones av mig så det var bara att göra :). Alltid trevligt när man är flera som börjar dagen med en god frukost.
Vid 15-tiden var det dags att köra Johan mot båten. Emilia sov i vagnen så Johan fick lyfta in henne i bilen där hon lyckades sova vidare. När vi hade kommit fram skulle Johan säga hejdå till henne eftersom hon just vaknade när bilen stannade. Men av någon anledning är hon numer skitarg när han ska gå och vägrar ge honom puss eller kram, hon bara skäller. Stackars Johan som får ett sådant avsked.

Efter det åkte vi till min mamma en stund. Vi gick ut i förrådet och upp på vinden för att leta stora bakbunkar som jag är ute efter men utan resultat. Däremot hittade vi en pedistal som min pappa har gjort för länge längesen. Den fick jag och den ska målas om sen få stå framme i vårat hus. Jag hittade även ett spel brorsan har letat efter som jag lämnade hos honom på vägen hem. När vi kom dit vart vi bjudna på lasagne, som var jättesmarrig, sen snackades det lite innan det var dags att bege sig mot vårat.

Emilia har nu sovit gott i ett par timmar och jag ska också ta och nattas. Får se vad morogndagen bär med sig förutom att hon ska till dagis.


Syrran och Milla slappar.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Roligt att hon använder kameran hon fick av mej..Hihi o Johan sa att hon bara ska ha jackan hon fick av mej..Känns så skoj jag blir så rörd o jag saknar er fruktansvärt mycket. Pussar o kramar till er.

2010-10-25 @ 18:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0