Måndag än en gång

Usch jag kan inte sluta att tänka på Vilda. Det känns så tråkigt att vara hemma för man blir påmind hela tiden. Igår var vi iväg på Albins 2 årskalas och när vi satte oss i bilen för att åka hem kom klumpen i magen tillbaka. Zeke gick runt i trädgården och jamade förut en massa undrar om han ropar efter sin syster? Han låg inne hela kvällen och natten igår och vi har sagt det att han måste få massor med uppmärksamhet nu så han inte drar härifrån. Han låg tätt intill mig hela kvällen igår medan jag såg på tv och likadant nu när jag sitter här så ligger han på en filt brevid tangentbordet, verkar som att han vill ha sällskap.
Det kommer att bli en kisse till här framförallt för Zekes skull eftersom han har varit van med att vara två sen han föddes men vi får vänta lite. Så typiskt att vi pratade kvällen innan om att para Vilda med pappas katt för det hade blivit riktigt fina ungar av dom två.

Lillfisan ligger ute och sover i vagnen efter en mysig förmiddag bland lammungar. Vi tog en promenad med skrindan ner till kungsgården och titta på dom fina små liven. Emilia pekade på dom och sa "Muuuuu"... Nejnej det är "lamm Bääää" sa jag. "Häääst" ropade Emilia stolt då och pekade på lammungarna... Hmmm jag tänkte för mig själv att ja det här gick ju bra...
Hon är förövrigt väldigt hes och låter därför inte så mycket. Hostar och har sig som bara den när hon sover men på dagarna är hon pigg. Imorn ska hon till dagis likaså på torsdag. Nästa vecka blir det mån, tis och tors sen håller det på så varannan vecka.

I fredags på Valborg kom min bror och hans tjej över på grillning. Vi käkade mat sen drog vi ner till elden som var vid skolan. Efter det gick vi hemåt igen och pappa, annsofie, leif och monica kom över och fikade och tog en husesyn. Klockan ett hamnade vi säng och sov gott tills det var bara att kliva upp på lördagen för att dra till stan. Mamma med familj kom över och hjälpte oss med eldragning och blomsättning sen var det dags att grilla grillspett. Mitt uppe i matlagningen vart ju Vilda påkörd så allt blev rätt tumult men vi försökte göra det bästa utav kvällen ändå.

Igår var vi ju hos Albin som fyllde hela 2 år. Massor med goda kakor och tårta bjöd dom på och vi smaskade gladeligen i oss alla sötsaker. Johan stannade hemma under tiden och fick lite saker gjort han ville göra innan det var dags för båten.

Nu ska jag tvätta en massa kläder som är skitiga sen dammsuga bort hårtussarna där Vilda brukade ligga...:(


Bilder från i fredags när Milla hakade på pappa med gräsklippningen och på kvällen skulle det grillas.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Vilka fina bilder ser riktigt mysigt ut och att Emilia gillar att sitta på ryggen när gräset ska klippas, hon är vällan för go. Kramizar.

2010-05-03 @ 13:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0