Hemma hos oss

Regnet står som spön i backen och stackars Emilia ligger ute i vagnen och sover. Jag satte på henne en extra tjocktröja, raggisar, mössa och drog över regnskyddet ifall det skulle ösa ner vilket det gör nu. Jag hade tänkt att vi skulle cykla iväg en sväng idag men dock aldrig i det här vädret. Hon har ritat med kritor, lekt med lera, sett på filmer från videokameran och sett på vanlig film. Svårt att hitta på saker när man ska vara inne hela dagen, hon blir så rastlös. Får se vad vi hitta på under eftermiddagen, jag måste iaf ner till posten och skicka den sista vinsten från Tradera jag har sålt.

Här kommer lite bilder hemifrån.
Första kortet är på uteplatsen. Vi fick dynorna förra veckan av Andreas och Janne, vi är så himla glada för dom. Parasollet fick vi av Ingela samt bordduken. Möbeln fick vi av Janne som ska målas om vid nått tillfälle, tror vi tar det nästa år. Grillen köpte vi när Johan fyllde år och den används flitigt när grillmästaren är hemma. Barnbänken kommer också hemifrån Janne som Ingela målade vit när hon var här, riktigt fin vart den och perfekt till barnen. Vet inte vad vi ska göra åt plattorna under möbeln ännu. De ska göras rent på något sett och sen jämnas till.

Andra kortet är en bild på våran balkongmöbel jag köpte i fjol när vi bodde på fastlandet. Den kom Andreas ner med nu eftersom vi hade kvar en massa saker där uppe som inte kom med i flyttlasset. Den vart kanon nere i buskagehörnet mot åkern och det ska bara till ett par söta dynor.

Tredje bilden har vi Emilia som alltid ligger där och sover i sin vagn nedanför köksfönstret. Fantastiskt skönt att ha henne ute så man kan fixa och dona inne hur mycket och hur högt man vill. Ny vattenslang är köpt så den där gamla på kortet är borta.

Sista bilden är inne i köket på mina söta hyllor. Tavlan fick jag i årsdagspresent och passade utmärkt när den är lite diskret i den livliga tapeten.



Kommentarer
Postat av: ingela Lindström

Så fint så fint...Behöver inte säga mer. Kram

2010-06-01 @ 21:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0