Gammel kvinne

Oj oj sex dagar kvar sen är man ett år äldre, 24 bast allaredan. Känns som att man tog studenten i fjol men riktigt så är det inte och tiden har bara rusat iväg efter det. Har ingen aning om när det ska firas, hade helt glömt bort att den 17e är på måndag det var Johan som påminde mig. Man glömmer bort sånt med åren...

På torsdag kommer min fina svärmor hit och stannar i nästan två veckor. Emilia kommer bli så glad att få träffa henne. På fredag åker jag och Johan till sthlm med pappa och AnnSofie för att leta bil till dom och då passar svärmor Emilia hemma under tiden så vi får åka själva.

I lördags åkte jag, mamma och milla iväg på loppisrunda. Jag var på jakt efter två nattduksbord (ett till Milla och ett till gästsängen), ett bord till lekstugan och nån fin stor vas/kruka att ha lite slevar i. Det vart en ordentlig vända hela vägen ner till Hemse och hem kom jag med en massa fina saker. Nått bord till lekstugan hittade jag inte men mamma hade nog något som stod nånstans som jag får åka och kika på. Efter rundan grillade vi hos mamma och åkte sen hem helt slut efter dagen. Hon har dessutom planterat uti en stor rabatt vi har framför huset och när det har växt till sig kommer det att bli jättefint. Hon har dom grönaste fingrarna man kan ha min mor :).

En sensation på dagis!! Emilia sover på madrass med dom andra barnen och inte i sin egen vagn längre! Det är helt otroligt för hon somnar aldrig nån annastans än i bilen, sin säng och vagnen. Personalen är jätteduktig som har lyckats med detta.

Ikväll så har vi varit och hälsat på min bror och hans tjej som bjöd på nybakta supergoda bullar med hemmagjord saft. Emilia lyckades få syn på alla flygplan som går strax utanför deras hus och hon älskar flygplan. Hela vägen hem och innan hon la sig i sängen för att sova pratade hon om att hon har varit hos matte och sett plan.

Nu ska jag skicka iväg en jobbansökan och sen kika efter kattungeannonser. 


Bilder från flyttstädningen.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Halloj! ja nu är det bara en dag kvar o så kommer jag, ska bli så roligt att träffa er alla helt otroligt vad man kan längta. Då får Emilia komma med och hämta mej vid flygplatsen så hon får se lite flygplan. Puss o kram ses i morgon.

2010-05-12 @ 07:15:30
Postat av: johanna björnlund

neeee du e ingen gammel kvinne! ung som en dag än ju!!!! Jasså söka jobb vart hän då da???

2010-05-13 @ 14:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0