Firande idag

Vilket ärligt firande vi har haft är idag för mig, Emilia, Andrea och Mors dag. Vädret var strålande och vi fikade gått utomhus tills solen började försvinna bakom träden.
Andreas, Emilias farbror, har varit på besök under helgen. Hon fick en studsmatta av honom och farfar i present och jissa om lilla hoppetossan blev glad? Hon hoppar, hoppar och hoppar tills hon blir svettig sen ska hon hoppa ännu mera, kastar av sig klädarna "varmt" säger hon sen hoppas det vidare. Energin borde ju ta slut nångång tycker man men det verkar finnas hur mycket som helst av den sorten i henne. Hon har även fått en cykel av sin mormor med familj, micro, städset, frukter man kan dela, böcker och badlakan till i sommar av andra goa släktingar. Jag har fått två supersköna solstolar av min kära mor med familj, ett jättelass med finfina handdukar av Violet, en perfekt lykta till våran ena trapp av morbror, moster och mormor med familj. Ett rejält kubbspel av brorsan och hans tjej fick jag för ett tag sen med, ska bara lacka det så det kan användas. Till mamma hade jag köpt en handgjord, stor, ljusblå pajform som kommer passa perfekt när det ska serveras någe gott och fint.

Lilla damen somnade för över en timma sedan. Igår låg hon vaken till 23.30 eftersom hon visste att Albin coh alla andra skulle komma idag på kalas och upp imorse igen vid sju pigg som en mört. Dom har verkligen haft det roligt idag dom små liven.

Johan och Andreas åkte med båten efter sju ikväll och är strax framme vid nynäs. Emilia sa förut "pappa tosdag", hon vet minsann att då kommer han hem men om hon har nån vidare koll på just vilken veckodag det är tvivlar jag på. Hon vill aldrig att han ska åka "nej hemma" säger hon till honom när han säger att han ska åka med båten. Väldigt hjärtskärande att höra, allra mest för Johan kan jag tänka mig.




Klicka här så ska ni få se hur söta våra barn är som hoppar runt på Millas nya studsmatta? :)

Imorn är det inget dagis utan vi ska hitta på något skoj. Dagiset börjar kännas mycket bättre nu för mig och även för Milla känns det som. Att ställa upp sig i annan dagiskö hoppar vi nog för jag ser ett ljus i tunneln. Hon kan inte riktigt glömma sina gamla dagiskompisar från k-holm för senast ikväll kom dom på tal. Jag ska ta ett fint kot på Milla och skriva ett litet brev från henne till dom så dom får se hur vi har det.

Nu är det dags att ta hand om all disk från idag, tack och lov finns diskmaskinen.

 


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

oj så mycket fint du har bakat!! du e så duktig... fasen o de missade jag. Ni verkar ha haft en helmysig dag! fint linne och byxor Milla har på sig kram och hoppas vi ses i veckan!

2010-05-30 @ 22:27:49
Postat av: ingela Lindström

Vad fint det såg ut med alla kakor och så gött jag blir ju görsugen för jag vet ju hur gött det smakar... Du är bara toppen o Johan o Andreas kunde väl inte låta bli en kaka..Haha. Tror jag det att Emilia var lycklig kan bara tänka mej det.. Ser så härligt ut så ni har säkert haft en toppendag. Kram på er alla o hoppas du fått något fint idag av Emilia. Kramar.

2010-05-30 @ 23:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0