Vår tack!

Solen är här men inte värmen. Att det ska va så himla kallt hela tiden?!!
I morse kl 08 skulle vi vara på BVC för att ta en långt uppskjuten 18 månaders spruta mot MPR. När klockan var 08 vaknade jag, kikade på klockan och fick panik för då skulle vi ju vara där! Vi som aldrig försover oss! Ringde till sköterskan men inge svar, ringde, ringde och ringde. Johan tyckte vi skulle skita i att åka men jag ville ändå dit och se om vi kunde få sprutan iaf. Tillslut svarade hon och det var inge problem att komma lite sent. När vi väl kom fram (då hade det gått 20 min fr.o.m att vi vaknade) så hann vi också mäta och väga. Lilla fröken har växt 4 cm sen i november och är nu 86 cm och väger 11,5 kg. Efter det fick hon sprutan och vart så himla ledsen. Vi var ju klantiga och sa innan att hon skulle få en spruta så hon vart ledsen redan när sköterskan hämtade vaccinet. Feber kunde hon få och det kan kommer efter 5-8 dagar så nästa vecka får man väl sikta in sig på att hon blir hängig ett tag. Men Emilia var väldigt glad över att hennes pappa var med den här gången för det är ju alltid bara vi två annars som vanligt. Vi stannade kvar en stund i det stora lekrummet så hon fick ha lite roligt där så det inte bara är dåligt med att åka dit.

Jag har precis varit nere i tvättstugan och lassat in i torktumlaren efter att ha suttit i telefon med min fina moster i över en timma. Johan är på massage och på väg hem så då lär det fortsättas med packningen när Emilia har vaknat från middagsvilan. Då ryker blöjan av så ska hon få visa sin pappa hur duktig hon är med toan som han så gärna vill se. Kan tänka mig att hon inte riktigt får samma ro om han sitter brevid henne där eftersom det är mycket lek när pappa är med.
Imorn ska vi bort en sväng på kalas och äta smörgåstårta, det är mumma för Johanna det, och då ska vi passa på att titta på kor och andra djur som ska finnas där så Emilia får roa sig lite med.



Våren är väldigt välkommen =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0