Snart över

Mmm strålande solsken, katterna är ute för första gången sen vintern började, gympaskorna åkte på och jag slopade vinterjackan. Det är så skönt ute, redan kl 08 var det inga minusgrader längre och häromdagen när jag satte mig i bilen visade tempen 12+ =). Gott för lillan med som inte behöver ha tretton lager kläder ute bara för att hålla sig varm längre. Nu håller vi tummarna på att det fina vädret håller i sig så att snön försvinner snart.

Igår träffades jag och Emma över en fika medan våra små flickor var på dagis. Efter mycket snickisnacki så gick vi och kikade i affärer och jag köpte 6 par trosor till Milla, det går ju åt nu när hon är bar om rumpen på kvällarna, hon älskade dom och ville testa allihopa. Sen fick hon ett litet paket av Emma ville ge det eftersom när Milla fyller år är hon ju inte här. När hon fick se paketet vart hon helt överlycklig, öppnade det ivrigt och där i låg en fin liten bok som hon läste för mig sen.
Andreas var över en sväng på eftermiddagen och dom busade och hade sig. Hon brukar vara lite blyg när han kommer men inte igår det gick utan problem.

Jahaja vad ska man hitta på idag då? Dammsugaren ska göra mig sällskap en stund, ska bädda sängarna, diska, göra iordning några kuvert som ska skickas sen blir det nog allmänt plock i stöket. Ingen av oss trivs direkt här hemma nu när det ser ut som det gör men snart är det över bara två veckor kvar :).
Jag håller på att vädra här hemma just nu. Johan sa att man ska vädra sitt hem 10 minuter om dagen för att den gamla luften kan inte bli uppvärmd och att det är därför vi har haft det så kallt här hemma, få väl göra ett försök.


Varför ligger som man ska i sängen när man kan sova så här bekvämt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0