Sista dagen

Ja det här var den sista dagen på dagis. Jag var med i en timma på morgonen och gav dom presenter sen fick Milla vara kvar själv och leka med alla. När jag hämtade henne hade personalen gjort iordning alla papper, bilder och teckningar med och av Milla så fint. Massor med kort jag inte hade sett från dagen hon började enda fram tills nu, jättekul för Emilia att ha. Jag försökte knäppa några kort på barnen med men det var bäst dom som använde kameran och det vart mest foton på tak och golv. Tårarna kikade fram i ögonvrån när det var dags att säga hejdå. Emilia var redan ledsen för att hon var trött och ville hem, det är väl tur att hon inte vet vad som försigår. Så svårt att förklara för henne att det var sista gången men jag har sagt att dagis är slut och det verkar som att hon kanske vet lite. Efter jul kom det en ny till personalen en 30 årig mamma med fyra barn, det ni, och hon är så himla bra. Alltid glad när man kommer, jättetrevlig och super med barnen, jag önskar att hon kunde följa med oss till nästa dagis.

Igår hade lilla damen en mindra bra dag och var mestadels sur. Så på eftermiddagen drog vi ner till tågstationen och tittade på alla tåg sen lyckades hon få se en helikopter som flög ovanför oss några ggr och det verkade rädda hennes dag. Allt stort som låter och brummar är ju intressant.

Då går vi in på sista helgen i lägenheten. Kommer att bli en påbörjan av städningen och packa ner det allra sista som inte behöver vara framme. På lördag ska vi på middag. Hoppas Emilia kan tänka sig att äta men farfar kommer ju vara där så då vill hon vara duktig kan jag tro. Jag hade velat åka till busfabriken en sista gång innan flytten men vi får se vad chefen i huset säger när han kommer hem ikväll.

Nu ska jag kika på bilderna från huset och försöka hitta nån bra plats för dator/kontor. Sen måste jag komma på någon lösning med gardinerna till vardagsrummet, hur ska jag göra.....det får vänta i värsta fall, lär få sy egna hissgardiner dit.

Jag längtar efter alla någe så kopiöst, sist jag träffade familjen var i julas det är ju skitlängesen. Men snart kan man börja räkna ner i timmar tills vi drar =).


Kommentarer
Postat av: Johans moster Lill.

Hej Johanna!

Lycka till med flytten! Skriver angående ditt inlägg om att du inte vet vad du vill jobba med. Våran Catrin, (Johans kusin) läser på distans på lärarutbildningen på heltid (gamla fritidspadagogutbildningen) i Karlstad, men från Nyköping och har jobbat 80% samtidigt för att slippa ta studielån. Kanske kan det vara något för dig? Vet att några från Gotland läser samma utbildning, men för att slippa åka till närträffarna varje tisdag i Nyköping, så är dom delaktiga via webben istället. Kanske nån sån utbildning kan vara aktuell för dig? Sök på hittautbildning.se, vhs.se eller studera.nu och sök på distansutbildningar så kanske du hittar något som passar. För program är sista ansökningsdag 15 april. För enstaka kurser ex. pedagogik A eller hälsopedgogik är det en månad senare. Sköt om er och hälsa Emilia, Johan, Andreas, Anna m. familj, Ingela o Tommy, Janne med sin "nya" kärlek, Stefan och Adam! Kram!

2010-03-20 @ 00:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0