Krasslig

Jahaja då har man en febrig lite flicka här hemma. När jag hämtade henne på dagis och satte henne i bilen så hann hon somna innan jag var halvvägs hem (tar 5min att åka) och när vi kom hem vaknade hon till i bilbarnstolen och då frågade jag om hon ville ha mat men nej det ville hon inte utan hon ville gå och sova sa hon. Så vi gick in och la oss i hennes säng, hon somnade fort så då smet jag ut till soffan för att sova en stund med, men hon vaknade snart där efter och hade skitit över sig stumpan... Hon fick sen i sig välling och har varit febrig till och från hela dagen. Vi gick ut i vagnen en sväng på eftermiddagen men annars varit inne och sett film. Hon somnade inte igen förens halv sju ikväll. Jag hoppas det är feber från sprutan så hon inte ska behöva vara sjuk sina sista dagar på dagis. Men innan hon la sig var hon ganska pigg och glad men det var kanske alvedonen som hjälpte.
Så inga fönster vart putsade, ingen disk blev diskad men golvet fick dammsugas och resten får ordnas när hon är piggare.


Emilia, Johan och jag satt i soffan igår och pratade lite. Ibland undrar man om hon verkligen vet vad hon svarar på...

Vi säger-
Mamma: Mamma älskar Emilia.
Emilia: Aoo.
Pappa: Pappa älskar Emilia.
Emilia: Aoo.
Pappa: Älskar Emilia mamma och pappa?
Emilia: Nääee.

Hmm jag hoppas att hon inte vet vad hon svarar på.

Kommentarer
Postat av: johanna björna

lilla stumpan krama henne så gott från oss. Hu inte kul om hon e sjuk de sista dagarna från dagis. KRAM snart ses vi!!!

2010-03-15 @ 20:40:53
Postat av: Ingela Lindström

Hon älskar er det vet jag, men svarar nått helt annat, så är det med barn, men dom älskar er över allt annat och det visar dom på annat sätt, särskilt när dom är arga för då är det bara på oss som föräldrar och det sitter i även när dom är vuxna. Jag har ju varit med om det även om dom nästan är 30 tyvärr...;0)). Kan ju inte mer än skratta men en del blir ju inte vuxna...Men man tycker det är tråkigt han har ju inte hört av sig än och det är lessamt..men men jag har ju er!!! kram.

2010-03-15 @ 23:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0