Kluven...

Jag vet inte hur vi ska få allt att fungera. Jag skulle helst ha velat börja jobba redan idag, energin i min kropp är överflödig och jag vill verkligen komma igång. Men eftersom jag bara har erfarenhet inom serviceyrkenoch ingen utbildning mer än gymnasie så innebär det jobb som har andra tider är 7-16. Om jag skulle jobba i en butik, fik eller liknande som jag gärna skulle vilja göra så blir det ju jobb till fram mot 18.30, inget mig emot men Emilia då? Johan jobbar på fastlandet så han kan inte hämta henne på dagis och en liten skrutta som hon ska inte behöva vara från tidig morgon till sen kväll. Om jag tar ett helgsjobb, som ändå är bättre än ingenting, så kommer vi aldrig att ses. Han kommer hem natten till fredagen med båten sen åker han igen på söndag eftermiddag. Om jag då jobbar helger så är vi tillbaka på precis samma spår som vi var innan vi flyttade upp hit då jag jobbade varenda helg. Samtidigt vill man inte vara beroende av alla andra hela tiden med att hjälpas åt med hämtning från dagis, jag är ju vuxen och bör fixa det här själv eller hur?
Usch vad jag tycker det här är jobbigt, får ont i magen av att tänka på det, och jag vill nästan glömma bort det så man slipper ångesten och låtsas som att allt är bra.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jo, du är vuxen (i alla fall enligt din ålder:-)), men NEJ du behöver inte fixa allt själv.



Om du vill jobba och det finns hjälp att få för att få det att fungera så ta hjälpen!!



Du är ju oxå ensam med Emilia under veckorna till skillnad från de som är 2 och kan dela på allt.



Vi bor ju alla hemma men Albin åker ändå hem till mormor 2 eftermiddagar i veckan (normalt sett, nu blir det 3 dagar när jag är sjukskriven) och det fungerar jättebra. Albin och mormor har jättekul och gillar det skarpt!



Men om du nu inte vill ta hjälp så kanske det finns nåt bra deltidsjobb?? Det är ju bättre än ingenting?!



Vi ses snart!



Kram på er alla från oss i Ekeby.

2010-03-04 @ 08:28:07
Postat av: johanna björnlund

jag förstår dig verkligen det finns säkert jobb men de e inte lätt att få något som passar i tider med dagis och så. Man vill ju inte att de ska va där hela långa dagen....Ta hjälp om du kan med hämtning av släkt och vänner. Jo jobba varje helg som du gjorde förut på elgiganten e ju inte så kul när de e då Johan e hemma. KRAM på er så ses vi inom snar framtid!!!

2010-03-04 @ 15:28:39
Postat av: Ingela Lindström

Jag förstår dej Johanna jag var likadann själv ville helst inte be om hjälp..men Johanna Du måste ta emot och be om hlälp och jag tror alla vill hjälpa så gott det går förstår att det inte är lätt och det är alltid skönt att tjäna egna pengar..Hoppas du får tag i något jobb så kan Johan kanske fixa nått på Ön då blir allt så mycket lättare..Tyvärr har ni ju inte så mycket hjälp av mej, hade önskat jag kunde ställa upp.. Johanna tänk inte så mycket på det, allt kommer ordna sej ska du se..Älskar er..Kram Svärmor.

2010-03-04 @ 16:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0