En solig fredag

Klockan halv sex imorse ville Emilia kliva upp efter en natt med dålig sömn. Men hon lyckades somna om och sov ytterligare en timma sen sprang hon ut ur sitt rum, snubblade i hallen med händerna fulla med pusselbitar som skramlade i golvet och väckte oss (som tur var så hon inte var vaken själv). Det var igår som när hon vaknade efter middagsvilan som jag ropade på henne från vardagsrummet att hon kunde komma ut, hon kliver inte ur sängen fören vi har kommit in till henne, och hon kom faktiskt ut ur rummet till mig i soffan och mysade en stund. Nackdelen var nog att nu kommer hon göra så varje gång...som imorse så det var inte så smart av mig.
Jag bakade lite scones till frukost efter det blev det diskning och packning. Vi gick på förmiddagen ner till cykelaffären i det fina vädret för att kika på en cykel åt mig. Johan tycker jag ska önska mig en så vi skulle bara titta. Där fanns också barncyklar och vi frågade Emilia om hon ville prova men det ville hon absolut inte. När säljaren gick iväg en stund ville hon genast testa cykeln, vilket visade sig vara skitkul, och när vi skulle gå därifrån vägrade hon att kliva av såklart, ramaskri vart det. Trehjulingen testade vi aldrig utan det var en liten cykel med stödhjul, perfekt present som hon nog önskar sig till årsdagen av någon vänlig själ :).
Vi drog sen upp till Lövåsen för att handla mat till ikväll och tog en sväng in till djuraffären så hon fick titta på söta små djur. 
Ikväll har vi haft våran trogna tvättid som varje fredag och Johans pappa har varit här och ätit bakad potatis med oss. Emilia tycker det är så himla kul när farfar kommer och ger honom kramar och pussar. Han var hundvakt så vi tog även en härlig kvällspromenad och efter den somnade Emilia väldigt gott strax innan åtta.

Vi fick ju hem den nya toasitsen igår och oj vilken skillnad det var mot den gamla. Riktigt super och jag kan varmt rekommendera BabyBjörns toaring. Den gamla får ligga i bilen ifall hon vill kissa borta när det väl är dags. Blir att köpa en BabyBjörn till som hon kan ha i bilen istället men det är ingen prio 1 just nu. Hon är så duktig som kissar varje kväll på toan.

Vad som händer och sker resten av helgen vet ingen av oss men det blir nog mest att gå och vänta på flytten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0