Äntligen gotlänningar igen

Idag är vi skrivna på ön =)! All post ska nu komma till huset och pappa ska hjälpa till att hämta den så jag hoppas eftersändningen funkar.
Emilia har haft en ganska jobbig natt. Hon sov bara tjugo min igår på dagen så hon la sig redan vid 18 helt utmattad. Men sen har hon vaknat lite då och då och var varm. Tänkte det att nu kommer febern från sprutan som kunde ta upp till 9 dagar innan den kom så jag ställde mig in på en sömnlös natt. Hon sov i streck mellan 00-05 imorse för när Johan gick verkade det som att hon vaknade för hon kom inspringandes till mig lite innan 06 varm och dan. Trött som få låg vi brevid varandra under varsitt stort täcke en stund men det tog inte lång tid förens hon var pigg nog att börja leka. Närmare sju var hon inte varm längre och ville till dagis så hon har fått åkt dit men personalen skulle ringa om Emilia blir trött och inte orkar mer.

Det vart ingen öl för mig och Johan i lördags på det nya fiket utan Johan och Andreas gick i stället för Emilia var på dåligt humör hela dagen. Hon sov visserligen när Andreas skulle vara barnvakt men om hon skulle vakna hade det nog blivit ramaskri om ingen av oss var hemma. När dom hade varit och dragit i sig ett par kalla handlade Andreas med sig mat sen gick vi hem till han så Johan kunde laga den. Som vanligt tänkte inte lilla damen äta när vi inte var hemma och åt. Vet inte vad det är för hyss hon har men det där med maten är lite knepigt när man är någon annanstans.
Vi gick sen hem och såg Melodifestivalen och rätt låt vann tycker vi =).
Igår åkte vi till Emilias farfar. Dom två har verkligen funnit varandra, hon vill helst vara med honom jämt. Vi var där en liten stund sen hämtades lastbilen och vi åkte hem. Skulle försöka få henne att sova middag men det kunde man glömma för hon sov tjugo minuter i bilen på vägen till Vingåker. Så Johan åkte och tvättade lastbilen och våran bil medan jag tog Emilia på en promenad i vagnen så vi fick lite frisk luft. Det är ännu strålande solsken ute, det har det ju varit i flera dagar nu, men det är ännu rätt kallt så det försvinner ju inte så jättemycket snö men lite iaf.
Jag och Milla passade på att handla ingredienser så vi kunde göra lasagne när vi kom hem men när den var färdig ville hon inte äta...helt slut som hon var så fick vi bara i henne välling sen gick hon självmant in i sin säng occh somnade snabbt.

Idag ska vi egentligen till Emma och fika men lilla Emilia får minsann vara hemma och sova ut ordentligt vid middagsvilan. Hon har nu gått in på sin sista vecka på dagis och tyvärr så har vi inte hört någe från det nya än. Funderar på om jag ska putsa fönstren idag när hon sussar men det kanske är för tidigt? Hinner kanske bli smutsiga igen?


Hon har börjat med att använda nappen till sin docka...också slinker tummen in i munnen ibland. Endast snutte har hon använt under sitt lilla liv så inte ska hon börja med en massa dumheter nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0