Varmt varmt varmt

Idag har ju solen skinat så ini bengen att vi var bara tvungna att åka till stranden ;). När vi åkte visste jag ännu inte vart vi skulle men först skulle det handlas matsäck sen vidare till mamma för att försöka lokalisera vårat parasoll som fanns där. Emilia ville kasta sten men nja jag hade väl ingen vidare lust till att ligga på en stenstrand så vi åkte till Björkhaga för första gången i år. Milla vart helt överlycklig när vi kom fram och kastade sig ner i vattnet med hinken i högsta hugg. Där plaskade hon omkring en bra stund innan det var dags för lite lunch. Hon har nog en stenradar inbyggd för visst hittade hon lite sten på en fin sandstrand som hon kunde kasta i vattnet. Jag tänkte att hon kunde sova i vagnen där så hon kunde fortsätta leka på eftermiddagen så att vi slapp åka hem så tidigt...men hon totalvägrade sömn när hon väl var på stranden minsann och skulle bada bada bada så vi åkte hem helt oense. I bilen var hon skitarg och skrek i fem minuter innan hon somnade. Visst hade vi kunnat varit kvar så hon fick leka hela dagen men då hade hon inte varit medgörlig för fem öre ikväll.
När hon vaknade hemma efter att ha sovit i två timmar i vagnen så var hon inte så ledsen längre eftersom att jag hade suttit och flåsat och stånkat ihop hennes lilla pool som vi fyllde med vatten tillsammans. Vi tog också en promenad ner till affären för att handla mjölk och potatis så jag kunde göra hemmagjorda köttbullar och gräddsås men när vi just klev in på gården igen så hade jag glömt äggen till köttbullarna...skit. Som tur var fanns det några köttisar kvar från i helgen som ännu skulle stekas som det fick bli ihop med tråkig pasta.

Imorn ska hon till dagis och då ska jag passa på att storhandla mat inne i stan. Hoppas man hinner hem i klok tid så man hinner sola en stund innan damen ska hämtas. Jag lyckades somna ute idag med medan hon sov i vagnen vilket innebär att jag behöver sola den andra sidan så jag inte ser ut som ett shackbräde.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

helt ok på björkhaga, barnvänligt iallafall. (man kan ju gå ut till karlsöarna utan att bli blöt om naveln:) vi var där i lördags.

2010-06-28 @ 22:12:32
Postat av: ingela Lindström

Gud så härligt det ser ut, och snart är vi där. Kramiz.

2010-06-29 @ 14:09:58
Postat av: lucke

Tjabba! Händer idag? :)

2010-06-29 @ 14:36:23
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0