Vad gör man?

Igår var vi till Rebecka och firade hennes årsdag i Värskinde. Det var jättetrevligt med god mat och dom bjöd på något jag aldrig hade testat förut, grillad ananas. Guuud så gott det var och jag åt mig alldeles för mätt. Jag som hade tänkt att loosa några kilon från min kropp. Vi köpte batterier till vågen som inte har funkat sen vi flyttade hit och det visade sig att jag har gått upp 3 pannor. Usch. Jag måste alltså försöka bli av med dom på något vis. Äta regelbundet och helt rätt har jag ju aldrig varit en pärla på och vet att jag aldrig kommer att bli det heller. Så jag har nu varit ute och gått en timma så Emilia kunde somna i vagnen undertiden samtidigt som jag fick lite motion i hopp om att jag ska bli hungrigare under veckorna när jag är själv så jag får i mig käk lite mer jämt under veckorna och inte bara under helgerna.
Åter till gårdagen så var det ju supernajs på kalaset förutom att Emilia beter sig väldigt illa mot sina kompisar. Hon är inte sig själv för fem öre längre. Sover dåligt om nätterna, svårt att somna på dagarna, aggressiv mot andra barn, arg och sur på mig hela tiden, gör inget som hon blir tillsagd och är mer eller mindre rätt omöjlig just nu. Känns som att vi tjafsar mer med varandra än är glada och har det mysigt. Hon förstår inte heller att hennes kompisar kanske blir rädda för henne och tillslut inte vill leka. Försökte förklara det igår på hemvägen men jag vet inte om hon förstod. Man får skämmas ögonen ur sig varje gång man är iväg numera och jag hoppas verkligen att det vänder snart.

 

Alla fina barnen plus lillsyrran och Martina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0