Skön förmiddag

Äntligen börjar man se några tecken på att sommaren verkligen kommer i år med. När vi vaknade imorse, klockan nio, så bestämde vi oss för att åka iväg på en liten utflykt i det fina vädret. Man vet ju aldrig när vädret bli dåligt igen och man får sitta inne hela dagarna så det är bäst att passa på. Eftersom Emilia gillar att kasta sten så vi valde att åka till Fridhem, ett av mina favoritställen. Hon vart helt överlycklig när jag sa vad vi skulle göra och hon ville genast iväg. Jag gjorde en matlåda till mig med melon och ananas, vatten och andra smågrejer sen åkte vi till maxi och handlade en sallad till Milla och färskt bröd med Bonjour-ost.
När vi kom fram sprang hon ner till vattnet och började genast häva iväg stenar. Det flög stora militärplan ovanför oss lite då och då och det gjorde ju hennes dag :). Medan vi satt och åt tittade vi på fåglarna som dök ner i vattnet för att hämta mat. Emilia asgarvade varje gång dom gjorde så och ropade att dom skulle bada mera. Hon satt brevid mig och åt i nästan 30 minuter den lilla goungen innan hon skulle kasta igen. Efter en stund kom hon upp till mig och sa "Emilia kastat färdigt" så det var bara att packa ihop och åka hem. Jag hade ju planerat att hon skulle somna gott i bilen men icke då. Det var så nära många gånger men just då upptäcker hon något annat spännande att pillra med. Men nu sover hon i vagnen och jag får väcka henne om en timma.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

Vilken mysig dag ni verkar hafft. Jo det gäller o hitta på saker för att aktivera de små vildbasarna:)Fredag bio?

2010-06-16 @ 20:33:22
Postat av: Johanna

japp bio fredag låter super!! =)

2010-06-16 @ 21:13:44
URL: http://rockkarlsson.blogg.se/
Postat av: ingela Lindström

Ni verkar ju haft det underbart och jättefina kort.Kramizar.

2010-06-17 @ 16:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0