Nål och tråd

Jag hann sy lite i helgen som var. Vart nya gardiner till vardagsrummet. Innan hade jag långa vita öljettgardiner som samlade smuts och damm. Nu är dom borta och istället hänger nu vita tunna kappor, det enda som saknas är nu ett snyggt elementskydd som skulla ha döljt det sneda elementet som sitter där men det får bli ett senare projekt. Nu har vi inga långa gardiner i huset utan bara jalusi och dessa kappor. När jag köpte tyget så klippte jag ut två meter men fick för mig att det var fyra så jag sa såklart i kassan att det var fyra meter och fick betala för det också. När jag kom hem och började klippa insåg jag mitt misstag och jag vart inte förvånad över att jag som vanligt hade snurrat till det.
Medan Emilia sov i fredags sydde jag ett nytt tunt lapptäcke hon kan ha i sin vagn när det är lite varmare ute. Gick mycket fortare den här gången när jag bara hade 12 stora rutor än sist till förra täcket som var 180 små rutor. Hon vart jätteglad och använder täcket överallt. När hon såg det första gången stod jag i trappan in till huset och hon nedanför precis så sa hon "fiiiiiint, blommor" och kände på det länge, känns uppskattat att göra saker när man får den reaktionen från en 2 åring.

Funderar på att skaffa samma vita tyg till dom stora beiga kuddarna i soffan och sen brodera något fint med lila tråd, kanske skulle passa ganska bra.


Våran lilla primadonna som inte riktigt har fått hår på magen ännu (:


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

fint lapptäcket blev! Söta lilla kissen! måste se!!

2010-06-22 @ 13:32:39
Postat av: ingela Lindström

Oj vad fint både med gardinerna och lapptäcket..Så söt den lilla kissen är. Kram.

2010-06-23 @ 07:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0