Nakenfis

Emilia har ju varit duktig och gått på toa ända sen i julas men det är aldrig nr 2 hon gör. Så den här veckan har hon varit utan blöja hemma när hon varit vaken i hopp om att hon ska våga ta nästa steg. Idag kändes det optimalt eftersom hon tjatade om att hon var bajsnödig och ville gå på toaletten. Men hon satt bara där och väntade på bättre väder typ. Nu till lunchen fick hon på sig en blöja så hon lär väl braka i den när hon har vaknat.
Milla tjatade om att få gå ner i källaren förut så vi gick dit för att hänga tvätt. Emilia hjälpte mig med två plagg sen försvann hon. Det vart ovanligt tyst så jag ropade och frågade vart hon var. "Källaren" svarade hon då. Jo men det förstod ju jag med att hon var där. Sen kom hon insladdandes in i tvättstugan helt naken och slängde sina kläder i tvättkorgen och stack därifrån. "Jaha", ropade jag, "vad ska du göra nu"? "Duscha, bada, Caplas och Albin". Daniel ringde förut och undrade om vi ville med till svenska spel och bada ikväll och det ville vi ju självklart. När jag berättade det för lilla damen trodde hon väl att alla skulle komma hit och bada och därför var det källaren som lockade eftersom badrummet ligger där.

I förrgår var vi hos mamma när hon gjorde rabarbersaft. Det är lätt den godaste saften som finns och jag hade turen att få med mig en flaska hem :).


Jag går alltid in till lilla damen innan jag ska sova och kollar att hon ligger bekvämt, så här hittade jag henne sovandes i förrgår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0