Mer kort härifrån

Emilia har redan somnat gott i vagnen och jag har skärt upp vattenmelon åt mig till lunch. Emilia åt hemmagjorda köttbullar med egen gräddsås och potatis för tredje dagen i rad. Hon hade andra valmöjligheter men hon skulle bestämt ha det idag med. I helgen ska jag göra stek för första gången och Milla har ätit det en gång innan så det vet jag att hon gillar. Man behöver göra lite nya saker ibland för jag tycker att man lätt snurrar in sig i samma spår när det gäller mat, blir oftast samma rätter om och om igen.

Inatt kom hon in och la sig i våran säng vid halv två. Hon sov sen till klockan sju och har varit på dåligt humör sen dess. Dom här veckorna då hon bara går två dagar på dagis blir väldigt långtråkiga för henne det märks att hon blir rastlös. Igår åkte vi till mamma en sväng och där roade hon sig i ett par timmar sen somnade hon snabbt när vi kom hem. Ikväll kommer lilla Isa med familj hit och fikar. Emilia har tjatat om Isa sen igår så hon ser verkligen fram emot ikväll.

Lite fler bilder hemifrån oss kommer här. Först är det på den superfina lyktan jag fick i årsdagspresent samt blommorna.
Andra kortet är på dom fina "lyktorna" eller vad man ska säga som jag har satt i ena rabatten. Värmeljus i dom så lyser det fint på kvällen. Verkar som att blommorna som snart slår ut är gula så då vart dom vita bra.
Tredje bilden är från våran andra trapp utmot vägen där jag har vita pelargoner som jag väntar på ska slå ut så vackert.
Sista fotot visar mina nya solstolar jag fick av mamma med familj. Jag och Milla har suttit och solat i dom idag, så himla skönt. Jag ska försöka loppisfynda ett fint litet gammalt träbord som kan stå mellan stolarna. Till vänster står hennes studsmatta så då kan man passa på att sola medan hon hoppar och gör av med sin energi :). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0