I mitt knä är det någon som sover

Nu är hon äntligen här våran fina lilla kissunge. Hon är en tuff liten svart ullboll som springer runt och leker med allt hon ser sen slocknar hon bara hux flux i någons famn. Zeke tog det rätt bra när hon kom igår. Han har låtit henne äta ur hans matskål och smyger efter henne och vill hålla lite koll. Han är ju så himla snäll och vill gärna vara kompis med alla.
Jag hämtade lillsyrran igår efter vi varit vid båten med Johan så jag kunde i lugn och ro hämta hem kissen medan syrran och Milla väntade hemma. Emilia tycker hon är lite läskig och hon får inte vara jättenära för då går Milla men hon vänjer sig.
Namnet har vi ännu inte kommit fram till... Jag vill att hon ska heta Dixie men inte Johan. Han vill att hon ska heta Zelda men inte jag. Då sa vi Majken fick det bli men nu när hon väl är här så passar det inte alls utan hon ska ha något tuffare namn.

I fredags åkte jag och Milla ner till pappa för att se när han och Johan arbetade med poolen. Vi var även där igår en sväng och hjälpte till. Det kommer bli så fint när allt är klart.
På kvällen drog jag och Johanna till stan för att se sex and the city 2, äta mat sen handla tillsammans. Vi hade en toppenkväll och det ska vi helt klart göra om. Johan och Emilia cyklade ner till pappa och åt pizza så dom hade också en riktigt bra kväll. Hon sov inte när jag kom hem strax efter kl 22 så jag fick gå upp och säga go natt och då somnade hon på stört.

I lördags kom Matte, Emma, Andrea och Felix hit för att grilla. Vi åt gott kött med färskpotatis och till efterrätt grillade vi ananas och hade vaniljglass till mums. Jag och syrran kollade stenhårt på bröllopet och visst fällde man någon tår så fint och romantiskt som det var, snacka om äkta kärlek.
Kvällen blev lugn fast sen eftersom man nästan såg hela sändningen.

Igår var vi ju till pappa en sväng sen höll Johan på en del i trädgården innan det var dags för båten. Emilia tog det rätt bra den här gången men det var nog för att hon visste att när vi kom hem skulle kissen komma =). Just nu sover kissen i mitt knä och det är första gången hon är på övervåningen, hon är så himla liten och fin.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0