En förmiddag i stan sen bak

Dagen började med att jag körde iväg Emilia till dagis, inge problem med lämningen idag heller och det verkar som att hon verkligen gillar att komma dit nu. Sen drog jag hem för att göra mig redo för staden en sväng. Staket skulle kollas, sockor till Milla skulle handlas, luncha med Johanna och lite annat. Staketgrejen vart jag inte så mycket klokare på. Jag kände det nästan när jag gick in i butikerna och frågade efter staket så tänkte personalen "jaha nu kommer det in en sån där blondin som tror att hon kan något men är egentligen helt blåst". Om dom tänkte så så har dom ju rätt och jag kände mig mest förvirrad. Johan ska prata med hyresvärden om en lösning imorn, lika bra att han tar tag i det så det inte blir någe fel.
Var hemma igen vid halv två och kastade in den inhandlade maten i kylen sen tog jag min glänsande cykel och trampade till dagis. Emilia hade visst inte sovit något idag så hon skulle nog somna tidigt ikväll trodde personalen. Jajemänsan redan efter en halvtimme vi hade varit hemma sov hon som en stock i vagnen med mellis i magen. Väckte henne vid fyra men hon sov vidare medan jag bar henne in och la henne i soffan. Där yrade hon runt gråtandes och sovandes till halv fem sen var det full fart. Vi bakade gott bröd efter maten och åkte hem till pappa med det nybakta och åt allihopa.

Imorn kommer Johan hem. Jag behöver inte åka in efter honom för han tar med sig sin truck till gården, my truckerman. Emilia vet gott och väl att han ska komma och säger "pappa båten". Hon vet också att när han kommer med lastbilen så ska Albin och Caspian komma hit för att titta vilket gör henne överlycklig. Också lilla Isabelle har hon pratat om idag och säger "Bell kaffe kaka". Då förklarade jag, eller försökte iaf, att hon ska åka flygplan på fredag och kommer inte hem förens på tisdag så nästa vecka kunde vi hälsa på och fika kaffe och kaka. "Nej, Bell plan" svarar hon då...jaja hon får väl tro att Isabelle ska åka flyg hela tiden och att vi inte kan fika där hahaha.


Emilia ger oss en danslektion nere vid Kungsgården när vi skulle se på lamm, problemet var bara att lammen var flyttade så vi hängde mest bara där jag, Andrea och Milla.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

Bell kaffe kaka ja hon e ju för go! Det enda hon förknippar oss med e fika ha ha...Jo vi får väl se hur det går att flyga med lilla fröken...

2010-06-10 @ 21:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0