Soligt, varmt och svettigt

Mycket sol, mycket, strand och mycket bad har det blivit för våran del den senaste tiden. Att vara hemma i den här hettan är inget som lockar oss så vi har varit iväg för det mesta.

Nästa vecka åker vi till fastlandet på semster. Tanken var att vi skulle först till Katrineholm/Vingåker och sen dra vidare till Göteborg som vi brukar men eftersom svärmor percis har varit här så skjuter vi nog upp Göteborgsresan till efter sommaren. När vi kommer hem så är det nästan dags att sticka iväg igen. Johan har fixat så jag och han ska åka till Sthlm ensamma och bo där en natt. Emilia ska sova hos sin morfar och ha det bra. Det ska bli så sanslöst skönt att få åka iväg helt själva en sväng. Spelar ingen roll om det är tre timmar eller tre dagar man få för sig själva bara man får lite tid ihop. Vi har inget inbokat i kalendern när vi är där uppe vad jag vet men en tur till Grönan hade ju inte varit helt fel eller någe annat kul. Han är så go som tänker på oss.

Idag så är Emilia på dagis för sista dagen innan långledigt. Hon ska få testa att sova i en hängmatta eftersom hon inte alltid somnar inne bland dom andra barnen, väldigt spännande och kul att dom testar nya saker.
För min del har det blivit saftkok utav fläder som jag fick plocka hos pappa. Dom var nog på gränsen till färdigblommade men jag hoppas den blir god ändå, ska stå i fyra dagar sen får man testa.

Igår var vi till stan med svärmor och hennes sambo sista dagen innan dom skulle åka hem. Vi gick längs strandpromenaden, innanför murarna, botaniska trädgården och hamnen. Vädret var behagligt för det fläktade lite och Emilia sov i vagnen nästan hela tiden. Dom åkte när vi sov imorse och det första Emilia undrade när hon vaknade var vart "Sarmor, Tommy och Tingling" var någonstans.

Inatt kommer Johan hem med båten och han har med sig sin "firmabil" så jag behöver inte in i city för att hämta honom. Han har semester i tre veckor och vi ska verkligen njuta tillsammans alla tre nu när han är hemma varje dag och kväll.
 



Högst upp är vi i Ekeviken på Fårö tillsammans med Emilias farmor, en helt fantastiskt fin strand.
Vänster nere är vi i Åminne med syrran och svärmor, till höger så är vi i Ireviken ihop med min mamma och familj.


Kommentarer
Postat av: johanna

Så himla gulligt av honom att fixa så ni kan åka upp till sthlm för er själva! Nu ska ni bara njuta av ledigheten tillsammans. sitt ute när skruttan har somnat och dela på en pava vin med lite värmeljus, de gjorde jag och Ubbe förra veckan:)

2010-07-15 @ 21:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0