Stranden och Cirkus

I Fredags åkte vi till Björkhaga för att sola och bada. Det var 23 grader i vattnet och verkligen superskönt. Johan tog sitt första dopp för i år och det är en riktigt sensation...tror han har badat två ggr tidigare under dom här åren vi har varit tillsammans och då blev han nerjagad av min mamma båda gångerna :).
Emilia tyckte det var roligt att pappa följde med och dom byggde sandkakor, kastade småsten och sprang ute i vattnet.



På kvällen åkte vi till stan för att möta upp Martina och Albin så skulle vi gå på cirkus tillsammans. När vi kom till stan hade vi glömt snutten som låg kvar hemma och om vi skulle kunna få henne lugn behövs den så det var bara att åka till affären och köpa en ny eftersom vi inte hann åka hem igen. Hon vart jätteglad över sin nya snutte och visade upp den stolt för mig när jag mötte upp dom efter att jag hade varit på bolaget under tiden.
Vi hade förköpt biljetter på Ica för 100kr/pers. När vi kom fram till insläppet såg vi att det annars hade kostat minst 190kr för Emilia och 440kr för både mig och Johan, det var ändå dom sämsta platserna, helt sjukt. Inne i tältet hade dom en orkester och varje gång dom drog en truddilutt så började Albin och Emilia tokdansa. Det var det enda Emilia tyckte var roligt med cirkusen för att sitta still och titta på clowner och akrobater var ingen höjdare. Vi såg drygt halva tillställningen sen fick vi åka hem med en tjej som hade allt för mycket spring i benen. Vi hade ändå inte räknat med att hon skulle kunna sitta i två timmar och titta så det var ju tur att vi hade förköpt biljetter som inte var så dyra. Det var väldigt mysigt att få komma dit ändå eftersom det är säker 15 år sedan sist man var på cirkus så det tackar vi moster för som undrade om vi ville hänka på.



Idag är vi hemma och tar det lugnt. Min svärmor och hennes karl kom med båten i nättres och stannade här över natten. Emilia blev bra snopen när jag pekade ut genom hennes sovrumsfönster och visade att hennes farmor satt i utemöbeln. Jätteglad blev hon även om hon blir lite blyg så lekte lite med deras vovve innan det var dags för dom att åka mot Fårö. Vi funderade på att kanske dra ut en sväng dit men jag orkar inte, är helt slut idag. Hon har ändå varit tvärsur ända sen dom åkte. Jag tog en liten promenad med henne i vagnen efter lunch och hon somnade fort. Skönt att ta en liten promenad istället för att stå still på gården och bara rulla vagnen. Ikväll får vi se vad som händer, kanske tar en cykelsväng till någon för jag tänkte att bilen kunde vila idag.
Imorn ska jag klippa gräset (3 1/2 jävla timme går åt till det) medan hon är på dagis sen ska vi åka med mamma till Rute stenugnsbageri på en liten utflykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0