I torsdags

så bjöd jag över min moster och morbror med familj på fika hos oss. Jag hade gjort en blåbär och hallonpaj på ett nytt recept som jag bara har gjort en gång tidigare. Den blir så himla smarrig för själva degen ovanpå blir riktigt krispig och smälter gott i munnen med lite glass till. Min mamma kom också förbi och fikade med oss.
Min morbror tyckte det vore en bra idé att låta ungarna få springa i vattenspridaren för första gången i den gassande hettan. Han drog igång den på baksidan av tomten och först var det ju lite läskigt men sen sprang dom allihopa fram och tillbaka för att känna på vattnet och sen skynda sig bort innan allt vatten kom. Emilia och Albin var dom som sprang mest och det slöt med att dom blev dyngsura och sprang nakna för fulla muggar. Caspian undrade nog vad det var för tokeri och föredrog att titta på.


På kvällen så tog Johan en tidigare båt hem och det passade så bra att Emilia kunde följa med in och hämta honom. Vi åkte in lite tidigare för att kunna gå en sväng på hamnen tillsammans. Vi kastade sten och hade det väldigt mysigt. När båten kom närmare pekade hon och skrek ut överlyckligt "PAPPPPAAAA"!!!! Det var ingen som missade att han var med på den båten.
Vi drog bort mot hamnterminalen när klockan började närma sig och i vänthallen satt Emilia på mina axlar så hon kunde se ordentligt för allt folk. Vi stog ganska nära stora ingången och Emilia ser något och vrålar "mamma titta TOMTEN"!!! Jovisst, där kom det in en medelåldersman utan hår på huvudet och vitt smalt skägg som han hade trätt på små pärlor...väldigt likt tomten det. Något skämmigt.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

ha ha tomten den var bra!!! Sist vi åkte med båten sa Isabelle "skäggig raka sig" till en karl med mycket skägg det var med skämmigt. Det var ju bara inte en gång hon sa till honom....

2010-07-06 @ 13:34:36
Postat av: Andreas

Gud vad ja saknar henne!!! fan vill ju bara krama om henne ju...

2010-07-06 @ 22:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0