Baka baka baka

Lite bak och pyssel har det hunnits med här i veckan. I tisdags testade jag på en ny chokladpaj med en digistivebotten och en kräm i mitten med kondenserad mjölk och riktigt smarriga grejer. Emilia tycker det är så kul att baka så idag gjorde vi en tråkig sockerkaka, inte det roligaste att baka men ändå ett tidsfördriv. Hon stoppade in huvudet i bunken och rensade den med smet när vi var klara, antar att det är därför att hon vill baka eftersom man får slicka kaksmet =).
Ikväll gjorde jag nått sjukt gott. Mamma introducerade mig för fluff i söndags. Har aldrig någonsin ätit det men jäklar vad fint det är. Med lite jordgubbar och kex så blev det en superefterrätt som man inte riktigt kan sluta äta. Så jag och syrran har smaskat i oss var sitt bamseglas här ikväll framför en film.



Hur gott som helst båda sakerna mums mums.


Kommentarer
Postat av: Martina

Men oj,oj...har du aldrig smakat fluff tidigare!! Trodde att hela släkten visste vad det var...Nåja nu vet du i alla fall och det är sååå gott!! Råkar faktiskt ha planerat att vi skall avnjuta lite jordgubbar med fluff i kväll.

2010-07-09 @ 16:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0