Varmare hemma...

Jag och Johan har just suttit och tittat på Familjen Annorlunda som har börjat på tv4. Det är så imponerande hur familjerna kan göra allt med sina barn utan några problem som att gå till affären och storhandla med 9 barn!!! Ingen klagar om hur jobbigt dom har det eller att dom aldrig får bågon egen tid. Förra säsongen var ju en annan familj med som tyckte att allt var så besvärligt och jobbigt, dom hade fem barn, men man har ju satt sig i situationen själv så att sitta och klaga i tv kan jag tycka är lite fel. Men i alla fall så verkar de andra familjerna helt underbara, vi insåg att vi har det ganska lätt med bara ett barn än sålänge.

Tidigare idag gick jag och Milla ner till stan för att handla pusslet jag såg igår. Passade på att slå en pling till Johanna så man fick en uppdatering om hur dom har det där hemma med sjukt barn, opererad man och nyvaccinerad fru. Efter en stund på stan gick vi hem och Milla var ivrig över att få testa det nya pusslet. Det är ju mycket knepigare än de tidigare men känner jag henne rätt dröjer det inte länge innan hon fixar det galant. Så när Johan kom hem från jobbet ikväll var det pusslet hon hämtade först av allt för att visa stolt vad hon fått.

Imorn är det ju dags för dagis igen. Idag har dom haft planeringsdag i personalen så därför är barnen lediga denna dag. Det ska bli så skönt att få iväg Milla igen så man komma in i dom rätta rutinerna. När man hämtar henne där så äter hon sen lunch och vilar middag i några timmar. Nu har hon haft det lite svårt med att somna på dagarna eftersom hon inte är lika aktiverad och vissa dagar vill hon inte sova middag alls. Kommer nog vara lite kämpigt att få upp den lilla tröttmössan imornbitti och hon blir lätt grinig när man väcker henne så ikväll ska jag förbereda så mycket jag kan tills imorn ifall hon är pinnig.

Jag har upptäck att alla hennes byxor börjar bli för korta. Hon fick ett par jeans i julklapp som hon kan ha men resten är på gränsen. Tänkte vänta tills halva reapriset drar igång så kan man fynda ordentligt, det lär väl börja i februari om jag inte minns fel.

Nu blir det dusch och sen krypa under täcket i vårat överhättade sovrum. Istället för 15 grader vi hade för någon dag sen så har vi 30!!! Johan har stängt igen ventilationsluckorna vid fönstren så nu kommer ingen luft in...aldrig är man nöjd va?! :D


Visst ser hon road ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0