Ut på hal is?

Hmmm kan manredan skaffa skridskor till Milla eller är hon för liten? Har just kikat lite på nätet och kollat om man kan hitta begagnade och det finns nått enstaka par hit och dit. Johan vill så gärna ta med henne ut på isen men jag tror att hon skulle bli skitförbannad sen mest ramla...jag avskyr att åka skrillar (kan vara för att jag inte kan) så jag kan gärna stå brevid och titta på.

Idag var ju första dagen på dagis. När vi kom dit rusade hon in till sin favorittjej som är några år äldre än Milla men dom två är ett riktigt radarpar. Hämtade henne tre timmar senare och följde gladeligen med för att få i sig mat. Jag talade om för personalen att vi ska flytta och behöver säga upp platsen. En av tjejerna blev riktigt bedrövad för Milla är ju en poppis lite tjej på dagis som alla gillar. Men jag fick en uppsägningslapp som nu är ifylld och som ska postas imorn. Vi ansökte förra veckan om ny barnomsorg i Roma så snart får vi besked om vi åtminstone står i kö.

Ikväll gjorde vi Olivias tacopaj som var så längesen vi åt och jisses vad gott det var. Milla brukar gilla det men den här gången skulle hon bara äta majs som hon älskar. När vi var hos pappa gjorde han mat med brunsås. När jag gör egen brunsås vill inte lilla madame äta och jag kan hålla med henne om att den inte varit speciellt god men när vi var hos pappa vräkte hon i sig sås och potatis. Jag var bara tvungen att ringa och fråga hur han gjorde och jag har lyckas åstadkommit god sås nu ett par ggr och hon kan lätt bara sitta och äta sås med potatis och strunta i det som är brevid som annars var det enda hon åt :).

Så frågan är, är det för tidigt med skridskor??

Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

ja du skrilla har jag faktiskt inte tänkt på, jag tror de bara blir förbannade. Majs älskar isa me när man tar fram det äts inge annat. ska bli intressant att skola in madam snart, se om hon får nån kompis? skriker väl bara de andra barnen upp i ansiktet:) kraaaaam

2010-01-12 @ 22:11:02
Postat av: Brumbamm

Klart hon skall ha skidskor, Albin fick prova på våran lilla is och han tyckte det var roligt.

Först var det jätte halt men dom lär sig fort, så innan skridskorna åkte av sa Tomas att han inte höll i Albin alls hårt. Och Emilia har ju Johan som åker så bra. Jag fick så j...a ont i mina fötter när jag skulle åka med Albin så det blev inte så lång åktur för han, men det lilla som blev tyckte han var jätte roligt. kram på er...

2010-01-13 @ 06:39:38
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

vad kul med skridskor :D längesen jag åkte :)

2010-01-13 @ 06:54:04
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Martina

Precis som Urban skriver. Det fungerar! Man får ju såklart hjälpa dem lite. Albin åkte omkring med ett mycket nöjt flin på läpparna och det bara lyste glädje i ögonen på honom:-)

2010-01-13 @ 09:02:38
Postat av: Ingela Lindström

Gud vad fin blogg du har gjort..Klart du kan låta henne pröva jag tror hon tycker det är skoj och Johan är tålmodig..Kram.

2010-01-13 @ 10:55:24
Postat av: Andrea

Känner mig lite stolt när jag inser att fem av " sidofotografierna " är tagna av mig. Och låt henne åka skridskor för bövelen!

2010-01-13 @ 20:43:52
URL: http://lowhighlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0