Stolt mamma

Idag har vi tagit det lugnt så Milla fått repa sig ordentligt inför dagis imorn. Vi har busat, lekt med lera, bakat, varit ute och gungat, pratat med mamma och Urban via webcam och nu badar hon. Aptiten är helt återställd och äter mer än gärna.

Hon somnade efter lunch i sin nya säng och jag är så stolt. Igår gick det ju inte alls och idag så tog det sin lilla tid men det gick hon ska ju bara vänja sig, natten gick också väldigt bra och hon vaknade inte förens halv nio imorse. Lapptäcket jag gjorde i våras har hon som överkast och är så nöjd så. Bäddade i nya lakanen vi köpte och ett lite större täcke med.

Tänkte att när hon är på dagis imorn passa på att ordna fotona som ska förstoras upp, Johan vet ännu inget men har sina aningar. Har bara beslutsångest om alla ska vara svartvita eller med färg.

Det är lite nya projekt som har dykt upp för mig nu. Johan hittade en stor rund kudde som är hans som lilla fröken kan ha som sittkudde i sin blivande myshörna så den ska ha ett nytt fodral. Sängen hon fick är väl tanken att den ska vitlaseras, har ingen aning om det är lätt eller svårt men det ska så småningom fixas. Det ska sys två jalusi till köket och en till sovrummet. Sen ska det sys nya fodral till dom stora kuddarna soffan. Ska bara hitta rätt tyger så jag får ta mig ner till syaffären nu i dagarna.


Bilderna:

Överst har vi en överlycklig fröken när hon fick nya mattan.
Nederst är det först Vilda som hjälper mig med datorn och andra bilden är på kudden som ska få sig ett nytt fodral.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0