Ikea idag

Brrrrr tempmätaren visar -21 grader ute och även här inne är det skitkallt. Sitter med kofta och raggisar på uppkuren i soffan och hoppas på att få upp värmen snart.

Vi har varit i Linköping en sväng idag på Ikea. Johan slöt tidigt idag och egentligen skulle vi bort på middag ikväll men det blev inställt för dom är sjuka så vi tog oss en utflykt. Innan jag fick veta att vi skulle åka hade jag släppt ut katterna och Zeke kom inte in igen till vi åkte... Ju mer klockan blev ju kallare blev det och när vi kom hem var det -20 grader och jag hoppades på att den lilla stackaren skulle komma springandes för att få komma in. Men han kom inte hur mycket jag än ropade. Vi gick in mot porten och där stod han med vita frusna morrhår den stackarn. Jag var så orolig hela tiden vi var iväg att han skulle förfrysa nånstans eftersom dom inte har varit ute på länge och speciellt inte när det har varit såhär kallt men han fixade dom timmarna och var glad över att få komma in.
Vi fick i alla fall det mesta handlat som vi ville ha. Det är ju ännu en del man får vänta med att inhandla som mattor och hyllor så man vet vad som passar in när nya tapeter kommit upp. Vi köpte grind till trappan, nya köksluckehandtag, halkskydd till badkaret, korgar till Milla, zinkhinkar och sen en massa smått och gott som kommer behövas, alla presentpengar gick nästan åt och vi tackar för dom.

Igår tog vi oss i kragen och ställde oss på vågen efter en väldigt matrik jul och nyår. Jag klarade mig utan några extrakilon men Johan har gått upp nästan 5 kg...han fick spader kan jag säga och tror att vi har fel på vågen hahaha. Men det är ju bara så en gång per år :). Och enligt våran våg har Milla gått upp välbehövliga 2 kg efter hon vart sjuk och rasade i vikt.

Sitter nu och ser på Bygglov som äntligen har börjat igen. Man får verkligen kolla på sånt nu och få lite tips tills vi flyttar. Mija är så himla duktig och gör alltid så fina saker.

Sen vi åkte till Gotland har Milla börjat sagt tittut, toa, skor, pang pang (mest hela tiden efter nyår), försöker säga Johanna men kommer till hanna, Tias (Mathias), ramla och post.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0