Hemme

Hej och hå!

Nu har vi kommit hem till det fasta landet igen. Resan till ön har varit hur bra som helst och nästa gång vi ska dit är det ju för att vi ska flytta :D.
Tänkte lägga upp lite bilder från jul och när Milla har träffat några kompisar. Nyårsbilderna kommer upp imorn efter att syrran har skickat över dom vi tog med hennes kamera.

Emilia sitter här nybadad i mitt knä och undrar vad jag håller på med. Hennes krupp är helt över och hon hostar ingenting längre. Hon börjar ju dagis den 12 Jan igen så då blir det väl en ny förkylning här kan jag tänka mig. När vi var hemma så träffade Milla min mosters son en del som är lika gammal som henne. Han är helt otroligt duktig på att prata och kan säga hela meningar. Det är nått Milla har upptäckt minsann. Många ord har trillat ur hennes mun under den här resan och det märks vilket stort utbyte dom får av varandra dom små liven.

Idag har vi rensat förrådet inför flytten...lika bra att ha det gjort även om det är länge kvar. Jag funderade på att ha jalusi i fönstrarna i köket och AnnSofie tipsade om att man kunde göra egna. Så nu har jag letat och fått tips på nätet om hur man gör och så fort vi har fått klartecken på tapetvalet så ska jag sy i ordning ett par för när man har flyttat lär det inte vara det första man sätter sig och fixar med.
Igår var Johans pappa och bror här på fika och vi bytte lite julklappar. Vi fick en massa pengar att handla för till huset så i veckan åker vi till Ikea :D. Johan ska arbeta i Vingåker imorn och halva tisdagen så han slipper dra till Sthlm och han kommer hem varje kväll, gott.

Lägger upp mera bilder imorn som sagt, blir så mycket på en gång annars.
Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Martina

Jo du, vår lille pratkvar han kan han...vi åt på resturang i lördags och jag behövde gå på toaletten, sa som vanligt till Albin att jag skulle gå och kissa och att jag snart skulle komma tillbaka. När jag kliver ut från toaletten (som ligger i andra sidan av resturangen) utbrister Albin högt och tydligt "nu har mamma kissat färdigt"...När det senare blev Tomas tur sa Tomas att han skulle gå och tvätta händerna;-) Det blev inte riktigt lika pinsamt för honom när han var klar:-)

2010-01-05 @ 12:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0