Fredagsmys

Gårdagen började iktigt illa för mig. På morgonen när jag skulle köra Milla till dagis så kom jag knappt ut från parkeringen. Jag tror det tog mig en kvart innan jag hade fått loss bilen från alla snödrivor och kom ut på stora vägen där jag körde fast igen... Väl där ute får jag möte samtidigt som bilar kommer bakom och jag står helt fast mitt i vägen. Sammanlagt höll jag på i en halvtimma från jag backat ur vår parkeringsruta till jag kom loss på vägen utanför oss...suck. Johan talade om för mig att han egentligen intte ville att vi skulle åka nånstans alls med bilen men hade glömt att ringa.
När jag hade lämnat henne på dagis en stund försent så kunde jag ju inte åka tillbaka hem och parkera för då skulle jag ju hamna i samma skede. Så jag fick minsann köra ner och ställa mig på dom fina upplogade parkeringarna på stan där den fick stå tills jag skulle hämta henne igen. Men när hon var hämtad var ännu inte Jägaregatan plogad så jag fick åka ner på stan igen och sen gå hem. Andreas var snäll nog att köra hem bilen efter han slutade jobbet och då var vägen plogad. Han följde även med oss till vaccineringen eftersom Johan inte kom hem förens nio igårkväll. Sticket gick bra och hon har inte fått någon feber hon har endast varit lite gnällig idag.
Träffade Emma en sväng på stan medan Milla var på dagis och vi tog en fika sen kikade vi i lite affärer.

Vi har just kommit hem från en middag hos våra vänner och dom bjöd på först räkcoctail sen smarrig oxfilé och efterrätt blev semla och kladdkaka, himla gott.
Imorse vakande jag av att Johan ringde från Vingåker och ville att jag och Milla skulle stanna förbi däckservice och få nya vinterdäck på bilen innan jag skulle hämta honom. Snabbt gjort och nu kommer man fram på vägarna igen. Vi tog en annan väg hem från Vingåker så jag skulle få se älg tyckte Johan. Och vi åkte och åkte men inte fan skulle man få se en älg tänkte jag, har ju bara sett dom i djurpark...Men efter en stund såg jag två stycken som stog på en åker och åt. Jaaaaaa äntligen fick jag se dom i vilda och dom tittade på oss och såg väldigt fundersamma ut, väldigt fina.

Imornbitti har vi tvättid sen ska Johan åka lite skrillar med Milla och efter det ska jag ska baka bullar, det finns ju inge godare än nyabakta bullar ;).

Vi var och hämtade ett paket på posten som Johans syrra skickat till oss i julklapp och där i var det Buzz Quiz world så vi tänkte spela lite nu. Tack så mycket Anna! Och Milla fick presentkort på leksakaffären, perfekt.

Ha en trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0